Gøy Nor- Fagerborg 1-2

Postet av Ragnar Puntervold den 26. Apr 2017

Gøy Nor- Fagerborg 1-2

Første seriekamp ble (som vanlig) en nervepirrende forestilling etter en tøff cupkamp 3 dager før. Tunge bein, slitne hoder og en del spillere borte utgjorde også forhåndsbetraktningene. Til slutt klarer vi å dra i land en 3 poenger etter mål av Morten og Marius. Etter en svak kamp var det poengene som gledet og vel egentlig det eneste som betydde noe.

Fagerborgs lag: Anders K- Ole M, Sveinung, Mika, Gregar - Preben, Kim J, Marius, Morten, Sindre- Fredrik. Innbyttere: Aleksander, Edwin og Kim G.

Bortebane og slitne bein gjorde at vi la oss dypt i banen mot det nyopprykkede laget med tyrkisk opprinnelse. Dette laget hadde vi aldri spilt mot før og vi var nok litt spente på hva det innebar med tanke på bookmakernes rangering av dette laget som et presumptivt topplag i avdelinga. Store fysiske spillere hadde de, men ikke veldig mobile og kollektive. Vi står bra defensivt og hjemmelaget skaper ingenting med sine halvhjerta forsøk. Utover i omgangen kom mulighetene, men med slitne bein og liten vilje til å gå på løp ble det få store sjanser ut av dette. En stor sjanse fikk vi etter at en forsvarer bommet på ballen. Men avslutninga gikk godt utenfor målet. 0-0 til pause.

10 min ut i omgangen fikk vi endelig flere trekk med kvalitet og 1-0. Gregar kom på et løp langs siden. Dette harde innlegget ble headet kontant i mål av Morten som kom på et aggressivt løp inn i boks. Gøy Nor måtte nå legge seg høyere i banen. Ole M måtte bytte pga strekk og uten ekstra forsvarsspillere ble det rokkeringer. Hjemmelaget begynte å nærme seg farligheter uten at det helt materialiserte seg i sjanser. Midtveis glipper det dog helt og Gøy Nor scorer på sin første og vel egentlig eneste ordentlige sjanse de hadde i løpet av kampen. Det så lenge ut til at det skulle bli poengdeling. Men 6-7 min før slutt klarer vi litt magi igjen. Aleksander henter opp en ball fra skrå 16. Legger inn der Marius dukker opp og ordner 3 poeng. Med god kontroll defensivt ror vi det hele i land.

En svak kamp, men 3 poeng gledet og det eneste vi vel bryr oss om i seriepremieren. 2 hviledager fra cupkampen er for lite for en til dels rufsete trent gjeng. Slitne bein og hoder preget kampen fra første stund. Vi er likevel godt organisert og trygge bakover. Gøy Nor kommer ikke til å ligge i toppen av denne avdelinga dersom de ikke har en del andre våpen i backhand.