Heming - Fagerborg 2-3

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Apr 2016

I kamp nr 4 var det nok en av årets outsidere- Heming-som ventet Fagerborg. Heming hadde fått en god start på sesongen før de gikk på en liten smell i runde 3. Fagerborg åpnet kampen forrykende og ledet 2-0 før det var gått 5 min og det kunne fort ha stått 0-4 før det første kvarteret var unnagjort. Derfra og inn kom Fagerborg i en nedadgående spiral og etter 97 min skal vi være glade for at 3 poeng ble tatt med ned til sentrum. Resultatmessig tar vi en ny sterk seier, men spillet må nå opp noen hakk ellers kommer fort smellen nå.

Fagerborgs lag: Mateusz – Ross, Andreas, Vegard, Vedran – Anders (Mads- 46 min), Kristoffer (Morten- 4. min), Kim J (Espen- 65 min), Jarle (Ole Martin- 46 min)- Bjørn, Haaken.

Kamp nr 3 på 8 dager og spent på hvordan beina skulle takle dette. Tempomessig var dog Fagerborg mest skrudd på fra start og allerede etter 2 min lå ballen i mål. Et oppspill fra bakre firer gikk akkurat forbi Bjørn, og forsvaret til Heming fulgte ikke løpet til Haaken som da befant seg alene med keeper og 1-0. 3 minutter etter var det Anders sin tur til å dra seg forbi på kant og fra skrå vinkel dunket han ballen i mål. 2 minutter etter var det Bjørn sin tur til å banke ballen i tverleggern og ned i stanga uten videre resultat. Forsvaret til Heming var åpen som en låvedør og før det var gått et kvarter hadde Haaken igjen vært alene med deres målmann, men nå ble avslutningen for dårlig. Gradvis kom Heming seg mer inn i kampen og på slutten av omgangen fikk de flere sjanser på kornere som Mateusz tok seg av. 2-0 til pause.

I 2. omgang så vi solide ut de første 10 minuttene, men igjen tok hjemmelaget gradvis over spillet og nærmet seg mer og mer store sjanser. Likevel var det Fagerborg som fikk det første målet i 2. omgang også. I det 63. minutt scorte Haaken igjen etter at Andreas vant en hodeduell og med 3-0 så seieren ganske sikret ut. Det skulle dog vise seg at den hang langt inne. 20 min før slutt kontret Heming inn et mål og likeså 7 min før slutt. Til tross for at dommerne la til 7 min (??) klarte de ikke å få det tredje målet selv om de var nærme en rekke ganger.

Igjen ingen god kamp bortsett fra starten, muligens ble vi for komfortable av den gode starten og klarer ikke helt å ta ut det tilstrekkelige for å knekke hjemmelaget. Og når først ballen begynte å rulle feil vei var det vanskelig å justere seg inn igjen. Uansett, vi vinner på en dårlig igjen dag og klarer stort sett å forsvare oss godt.