I nok en bunnkamp blir vi feid av banen med 2-5 hjemme mot Larvik Turn

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Jun 2015

Etter 35 minutter ligger Fagerborg under 4-0 etter elendig spill på egen bane. Nok en gang er vi ikke med på åpningstempoet i 3. div og allerede etter 7 min blir vi tatt på sløvt forsvarsspill. Vi henger overhodet ikke sammen verken på midtbanen eller i forsvar og etter 35 min står det 0-4. I 2. omgang omrokerer Fagerborg, overtar spillet og presser på for noen reduseringer. Kampen var tapt etter 1. omgang, men godt å se at det finnes noe stolthet igjen og 2. omgang var godkjent.

Fagerborgs lag: Niklas- Markus, Andreas M, Mounir, Vedran - Noe, Andreas S (Kim J- 35. min), Eirik B, Preben (Martin 60. min) - Bjørn, Vegard.

Mange mann borte og omfattende rokkeringer på laget. Å påstå at disposisjonene var vellykkete vil være en sterk overdrivelse. Sjelden har vurderingene i forkant vist seg å være til de grader skivebom i etterkant. Litt for mange spillere ble satt på plasser der svakhetene ble eksponert i stedet for at styrker ble utnyttet. Uten hurtighet i bakre ledd ble vi fraløpt. På midten ble vi veike uten fysisk tilstedeværelse og fraværende struktur. Selv et annet bunnlag i 3. div fikk det dermed meget lett på sin Oslo tur. Noen samtidige distinkte løp med kvalitet og presise pasninger var nok til å rive oss i fillebiter og før vi hadde summet oss lå vi under 4-0. En ytterst pinlig 1. omgang der vi dessverre fremstår som 1. reisgutter.

I 2. omgang rokerer vi. Vegard ned som midtstopper. Mounir opp på midten, Kim sentralt med stor arbeidskapasitet, Noe opp på topp. Med mye større innsats og folk tydeligvis på rette plasser kjører vi hele 2. omgang. Vi scorer 2 ganger- en soloprestasjon av Mounir og en gavepakke til Noe ble beholdningen fremover selv om både Bjørn og spesielt Vegard kunne ha pyntet på resultatet. Larvik Turn fikk også et mål på sin ene sjanse i 2. omgang. Et ærlig forsøk i 2. omgang blir det positive denne gangen.

1 kamp igjen før sommerferien.

Av Ragnar Puntervold

30.06.2015 20:00