Kamp nr 2 i KM gav Fagerborg en 4-2 seier over Ready

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Den andre og siste KM kampen for Fagerborg gav til slutt en fortjent 4-2 seier over Ready. Fagerborg ledet hele veien fra Eirik Bakka dundret ballen i vinkelen fra 25 meter etter 13 min, til 4-2 målet ble satt inn 6 min på overtid da Wold fullførte sitt hatrick. Ikke alt var like bra i denne kampen heller (orken gutta?), men vi spilte adskillig bedre enn sist mot Grei og dro frem den ene overgangen etter den andre med stor presisjon og internasjonalt tempo. Det er ikke mye 4. div over oss i den delen av fotballspillet.

Fagerborgs lag: Sindre- Vedran, Mads, Eirik G, Markus- Lars J, Eirik B, Andreas S, Andres, Wold- Vegard. Innbyttere: Preben, Jan Remi og Martin.

5 bytter fra sist og en litt kynisk inngang til kampen. Her skulle vi være tette og ta overganger. Og det gjorde vi. Ready fikk spille ball, mens vi lå lavt og utnyttet hver eneste feil de gjorde. Innimellom presset vi høyere og fikk gode brudd. Etter 13 min fikk vi målet. Bakka presset selv, vant ballen og løp 30 meter med ball før den ble limt opp i krysset fra 25 meter. Godt gjort med disse tunge Select ballene som Ready stilte med (hadde det vært våre adidas baller hadde vel skuddet havnet på 14 benkrad). 3 min etter fikk vi en ny perfekt kontring, man alene med keeper ble Lars J lurt til å legge ballen tilbake til en ready spiller som utsportslig nok ropte at han var i støtte. Readyspilleren ble belønnet med gult kort, men reddet jo laget fra et nytt baklengs. Få minutter senere gikk vi likevel opp i 2-0 da wold løp igjennom. Midtveis reduserte Ready etter at vi fikk en ny god overgang og tømte hele midtbanen og deler av forsvaret. Der fikk vi smake vår egen medisin. Etter 35 min stod det likevel 3-1 da vi igjen løp i fra Ready og Lars J nå la ballen til siden til Wold. Minutter før pause burde det stått 4-1 da Vegard og wold kom alene med keeper, men et dårlig toch fra Vegard førte til at deres målmann kunne plukke opp ballen. Ready hadde vært ballspillende nok, men slurvet fælt i den defensive delen av spillet og vi kunne fort ha ledet med mange mål til pause.

2. omgang trillet Ready ball og prøvde å spille seg igjennom forsvaret vårt ut å lykkes i nevnevedrig grad. Overgangene fikk vi fortsatt, og store sjanser skapte vi men med litt mindre krutt i støvlene forsvant effektiviteten. 15 min før slutt reduserte Ready etter litt småsløvt forsvarsspill, og de siste 15 jaget Ready uavgjort. Til tross for at ready fikk noen gode sjanser på slutten og det ble lagt til 6 minutter var det Fagerborg som satte det siste målet med siste spark på ballen og dermed steg sjansen for KM-mesterskap betraktelig. Forhåpentligvis skjerper Ready seg såpass til siste kamp mot Grei og legger nok prestisje i kampen til at Grei ikke vinner med mer enn 2 mål.

16.10.2014