Klubbens fasiliteter

Postet av Fagerborg Ballklub den 31. Jan 2009

Klubbhus og garderobe
 Bilde  kommer Friggs klubbhus: Kartbeskrivelse
Fagerborg har en avtale med naboklubben Frigg om leie av klubbhus og garderober. I klubbhuset er det tilgang på romslige garderober med dusj, møtelokaler og selskapslokaler.  Friggs klubbhus sto ferdigbygget midt på 90-tallet og inneholder 6 garderober, 2 av disse er  satt at til fast bruk for Fagerborg og Friggs A-lag. Klubbhuset har besøksadresse i Gydasvei 14,  og ligger mellom Slemdalsveien og NRK-bygget, kun noen få hundre meter fra  Majorstuakrysset.

Hjemmebaner
 Bilde  kommer Marienlyst kunstgress: Kartbeskrivelse
Gamle Marienlyst stadion ble revet sommeren 2007 og en splitter ny kunstgressbane sto klar til bruk juni 2008. Med en moderne kuntgressmatte har man kunnet benytte banen i mye større grad  enn tidligere. Banen er lagt uten varmekabler, men planen er å holde den vinteråpen ved å måke og strø granulat gjennom vintermånedene. Flombelysning er ventet å stå klart i løpet av 2009 sesongen. Banen ligger mellom Suhmsgate (Shell) og Marienlyst barneskole.

Fagerborg benytter banen hovedsaklig til treninger samt A-lagskamper. Det er ikke satt opp garderober ved banen og all skifting og dusjing foretas på klubbhuset (3 minutter å spasere)

Tørteberg kunstgress: Kartbeskrivelse
Kunstgresset ligger helt i sydenden av Friggfeltet, ned mot Slemdalsveien. Dette er trolig en av Oslos største kunstgressflater som dekker en meget stor 11er bane, samt 4 mindre 7er baner. Banen er nå over 10år gammel og bærer preg av høyt aktivitetsnivå gjennom mange år, deler av banen ble lappet sammen i 2008 sesongen. Dekket består av det man kan kalle andre generasjons kunstgress, med andre ord et hardt underlag! Flomlys!

Fagerborg benytter denne banen til enkelte treninger, samt at B-laget spiller sine hjemmekamper her.

Tørtebergfeltet (gress): Kartbeskrivelse
Tørteberget, på folkemunne kalt Friggfeltet, er et stort gressfelt mellom Suhmsgate, Apalveien og Slemdalsveien. I utstrekning kan området romme så mye som 3 fulle 11er baner. Etter mange år med ivrige Frigg og Fagerborgspillere, samt hyppige besøk av mosjonistgjenger er banen nå i en svært dårlig forfatning og kan vel mer betraktes som et jorde. Det er flere ganger iverksatt tiltak for å bedre forholdene og jevne ut feltet, men aktiviteten er dessverre alt for høy og gresset får aldri nok tid til å "hvile".

Området brukes først og fremst til treninger og kamper for yngres lag i Frigg, men også Fagerborg må tidvis benytte seg av denne til trening.