29.03 - Fagerborg - Ellingsrud 6-1 (3-0)

Postet av Fagerborg Ballklub den 29. Mar 2009

Divisjonskollega Ellingsrud hadde lite å stille opp med og lå kvalitetsmessig flere hakk under FBK i dag.
Ellingsrud er et lag som ønsker å ta steget opp i 3.div og har rundt en 3 fellesøkter i uka. Laget består av mange unge spillere, men har likevel bitt brukbart godt i fra seg i tidligere treningskamper. Men på Idrettshøgskolen søndag ettermiddag var de aldri i nærheten av seieren.

Tidligere treningskamper:
14.feb - Ellingsrud - Furuset 2-2
21.feb - Ellingsrud - Høybråten/Stovner 2-4
01.mar - Ellingsrud - Romsås 7-4
22.mar - Ellingsrud - Løvenstad 5-3
23.mar - Ellingsrud - Lille Tøyen 2-3

Nok en gang tok FBK kommando fra start og fikk lagt et godt trykk på motstanderen allerede i åpningsminuttene. Innsatsen ble belønnet ved at Frode Marki iskaldt åpnet scoringsballet og dermed også gjorde slutt på diskusjonene rundt formsvikt og primadonnanykker etter forrige ukes måltørke. Kort tid etter var det Løitegaards tur, og ballen ble løpt i mål bak en forfjamset keeper og bakre firer. Allerede på dette tidspunktet virket det som om Ellingrud mistet troen på seier, og resten av matchen ble i realiteten en kamp mot å slippe seg for mye "ned" for Fagerborggutta. Bortelaget skapte vel knapt nok en kvalifisert sjanse de første 45, mens vi som vanlig brenner en stor del av mulighetene. 3-0 til pause var vel for så vidt greit nok..

Andre omgang ble en ren transportetappe og bar preg av at tempo og innsats sank betraktelig. Ellingsrud yppet seg utover i omgangen, fikk sin første mulighet midtveis alene med keeper og fikk en gratis redusering av dommeren på et straffespark mot slutten. Men vi var totalt sett det beste laget og nettet tre ganger til før dommern blåste av kampen.

Jeg er klar over at det følgende faller enkelte tungt for hjertet, men coach Puntervold fortjener å bli nevnt ekstra etter dagens match. Den skakkjørte 39-åringen med harepuls og rullatorbehov til og fra banen pekte nese til samtlige av Ellingsrudgutta fra sin sentrale midtbaneposisjon. Med to perlescoringer etter sugne løp fra sin dype posisjon og ellers en solid kamp skal vi alle være takknemlige for at han ikke lenger har ansvaret for kamprapportene. Da ville vi ha fått lese noe liknende dette: Viktig seriekamp mot Oslo City 2005.

Laget:
Christian Faye-Schjøll

Vedran Music - Magnus Kristiansen - Vegard Hauge - Andreas Skjørestad

Eirik Steinkjer - Ragnar Puntervold - Espen Jensen (k) - Pål Nundal

Geir Løitegaard - Frode Marki

Benyttede innbyttere:
Andreas Moen for Vedran Music
Jeff Vallin for Eirik Steinkjer
Alexander Cardo for Andreas Skjørestad

Mål:
1-0 - Frode Marki
2-0 - Geir Løitegaard
3-0 - Frode Marki
4-0 - Ragnar Puntervold
5-0 - Ragnar Puntervold
5-1 - (str)
6-1 - Geir Løitegaard

Gule kort:
Magnus Kristiansen

Nå gjelder det å mobilisere til ny treningskamp på onsdag (3. kampen på en uke!). Den siste treningskampen før treningsleiren i Danmark og seriestart i den påfølgende uke går mot hardtsatsende Huk, nok en 4.divisjonsklubb medny trener og ønske om opprykk!