Stortap 5-2 i første treningskamp mot Holmen

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Jan 2012

Første treningskamp ble en blandet fornøyelse med en fryktelig dårlig 1. omgang og en greit gjennomført 2. omgang. 4 baklengs de første 35 min etter slett spill i de bakre rekker. Vi hevet oss i 2. omgang, puttet kjapt 2 mål og jaget det 3. som ikke kom. Siste baklengs kom på overtid.

Lag: Ivan- Lars J, Andreas, Erik, Alex- Vedran, Stig, Albert, Terje- Lars, Alsing. Inn i 2: Dag for Alex, Sindre for Terje, Andrés for

Det var tydelig fra start at vi har trent de første ukene av året på en såpeglatt bane på Kringsjå. Tempomessig sleit vi med å holde følge og når det glapp bakover var vi ikke i nærheten av å rette opp. Alle baklengsene var av den lette kategorien der vi både sleit med strukturen og å plukke opp de riktige folkene i boksen. Bakerste mann burde vel også normalt tatt et par av måla. Fremover skapte vi fint lite der vi både sleit med å komme etter og å slippe ball til riktig tid. Et skudd i nettveggen var vel det nærmeste vi kom en målsjanse

2. omgang var mye bedre. Vi fikk mye større trøkk i det offensive. Ball gikk kjappere. Lars puttet det første etter ca 5 min da han forfølger en håpløs ball og blokkerer målmanns avklaring. Enda et par meget store sjanser ble produsert før Lars igjen putter etter et mønsterangrep med innlegg fra kant. 4-2 og en halvtime igjen. Vi fortsatt kjøret i 10 min til og fikk annulert et mål og skapte noen flere store sjanser uten uttelling. Siste del av omgangen jevnet det seg ut igjen og spillet bølget frem og tilbake. Holmen scorte så det siste målet på overtid.

5-2 var nok i overkant etter spill og sjanser men Holmen var alt i alt det beste laget. Bra tempo, ballsikre og godt trøkk i duellspillet. Flere hakk bedre enn i fjor og de blir nok å regne med i sin avdeling. Vi ligger litt på etterskudd selv om ting bedret seg i 2. 4 baklengs på 1 omgang er håpløst men vi henter oss inn og fikk i hvertfall en godt gjennomført økt på en god bane. En del å rette på men samtidig var det flere som fikk vist frem kvaliteter. Lars på topp var frisk, og de nye Erik og Albert viste gode takter i 2. omgang. Med 2 treningskamper til denne uka mot kvalifisert motstand er lista satt.