Fortjent tap 3-1 mot Frognerparken lørdag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 5. Feb 2012

Frognerparken vant 3-1 mot Fagerborg lørdag kveld i Vallhall. Vi ble spillemessig overkjørt i 1. omgang og lå under 2-0 til pause. 2. omgang var jevnere der vi tidlig reduserte ledelsen. Vi hadde 3-4 meget store sjanser til for å utlikne ledelsen men det endte men en kontring på slutten der Frognerparken la på til 3-1. Aldri gøy å tape, men med mange forfall og et litt uhomogent lag holder vi nesten stand mot laget vi i fjor løp i fra 2 ganger.

Fagerborgs lag: Ivan- Alex, Andreas M, Erik, Vedran-Dag, Andrès, Terje, Jimmi-Lars K, Frode. Inn 2. omgang: Ibrahim, Sindre, Ole og Morten.

1. omgang ble en kamp på vår egen banehalvdel. Vi holder stort sett stand bakover og Frognerparken lager forholdsvis få sjanser til tross for det store spillemessige overtaket. Vi tar de tøffe duellene greit men klarer ikke å flytte ut laget raskt nok ved ballvinning og gir den fra oss alt for lett med liten pasningspresisjon. De 2 baklengsmålene ville nok en Ivan i litt bedre form greit ha ryddet unna. Vi skapte bare 1 sjanse i 1. omgang- den var stor men ble blokkert i siste liten. En helt ny midtbane (grunnet alle forfallene) ble komponert. Den hang i liten grad sammen selv om den individuelle innsatsen var grei. Andrès ble omskolert til sentral midtbane - noe han også mestrer (selv med krampe i 2. omgang).

2. omgang var jevnere og vi reduserer ledelsen allerede etter 5 min. Andreas lagde den på et corner. Tempoet falt flere hakk i 2. omgang (kanskje mest Frognerparken) og vi lagde nå de fleste store sjansene selv om mye av pasningsslurvet fortsatte. Et skudd i tverleggern, alene med keeper et par ganger gav oss noen få men meget store mulighter for utlikning før vi glapp ordentlig bakover de siste 15 min etter at Frognerparken kontret inn et kjappt 3-1 mål. De siste 10 minuttene var tempoet meget lavt med 2 slitne lag. Det hele minnet om 2 tunge tungvektsboksere i runde nr 12 som stod og dasket på hverandre.

3. kampen på 7 dager og dermed har vi barbert bort det som skulle finnes av overskudd i en god del bein. 22 mann har da kommet i gang med kamper og fått smake på nivået (3. div) som må til for å rykke opp. Innsatsen så langt har vært god- men vi har en god del å gå på når det gjelder kvalitet. Vi har litt over 2 måneder på oss nå til å få på plass soliditeten og vinnerrytmen som må prentes inn. Neste kamp mot Grei onsdag 8. feb.