Tap 5-2 mot Korsvoll i Manglerudhallen 22/2

Postet av Fagerborg Ballklub den 23. Feb 2012

Til slutt taper vi 5-2 mot Korsvoll i Manglerudhallen. Vi blir overkjørt det første kvarteret og på slutten av kampen. Ellers spiller vi jevnt med 3. div laget. Fortsatt er vi for dårlige i avgjørende situasjoner, spesielt defensivt, og fortsetter å slippe inn for lette baklengs. Med det meste av sentrallinja i forsvaret og midtbanen ute gjør vi en spillemessig grei kamp men resultatet er igjen for dårlig.

Fagerborgs lag: Tor Erik- Lars J, Erik, Ragnar, Vedran- Dag, Andrés, Terje, Jimmi- Bendik, Lars. Innbyttere siste 30: Alex, Gustav og Claudio.

Korsvoll startet kampen i stort tempo og vi løp mer hjemover mot eget mål enn mot motstanderen. Vi rodde åpningen i land og spillet jevnet seg litt ut. Korsvoll gikk likevel opp til 1-0 etter ca 18 min. Klabb og babb i feltet, ball ut på 16 parallellt med dødlinja. Det knallharde innlegget gikk gjennom feltet og traff en uheldig Lars Jakob og føk inn i eget mål. 5 minutter etter utlikner vi med et dårlig innlegg fra Dag som like godt går over målmannen og i mål. Det neste kvarteret er det vi som trykker Korsvoll bakover og lager noen store sjanser til. 7 min før pause kontrer Korsvoll og etter tapt duell blir ballen blåst i mål. Dermed 1-2 til pause.

Det første kvarteret av 2. omgang kjører vi kampen og utlikner til 2-2 etter 5 min. Et hardt innlegg fra Terje treffer en Korsvollspiller og fyker i mål. Vi fortsetter å trøkke Korsvoll bakover men det er hjemmelaget som går opp til 3-2 på et helt unødvendig og tåpelig straffespark (lagd av undertegnede som årsdebuterte med rustne ben).Vi gjør så 3 bytter og en del omrokeringer. Resten av omgangen blir rotete med mer og mer slitne bein. Korsvoll kontrer og får 4-2 etter en retur fra keeper (som ellers sto eksemplarisk). Og på slutten blir det 5-2 etter ny lang ball i bakrom på en kontring.

Tor Erik debuterte i mål og kom godt i fra det. Unggutten på 18 år viste gode igangsettinger og var trygg i det meste. Forsvaret var igjen nykomponert og sliter med å finne fasong. Dårlig samsvar mellom støtting og falling. Taper også litt for mange viktige dueller. Her må vi skjerpe oss! Fremover er det ikke så halvgærnt selv om vi må fortsette å jobbe med kondisen.

Fagerborg stilte forøvrig med et rekordungt lag der bare undertegnede i startelvern var over 30 (og 40 år).