2-0 seier mot Lokomotiv på NIH i generalpremieren

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Mar 2012

Oppturen fortsatte med en meget solid 2-0 seier mot Lokomotiv. Vi gjør en god kamp med høy intensitet, bra tempo og skaper mange sjanser. De første 75 min er vi klart best og har et mer eller mindre konstant press på hjemmelaget. De siste 10 går vi tomme for krefter og lar Lokomotiv overta styringen men klarer å unngå baklengs og vinner fortjent 2-0. Lokomotiv fremstod som et solid lag og lot seg aldri knekke selv om vi svermet rundt dem som arbeidsvillige maur så raskt vi mistet ballen. Årsbeste!

Fagerborgs lag: Tom Eric- Lars Jacob, Andreas, Mads, Pål- Vedran, Stig, Andrés, Terje- Bendik, Lars. Innbyttere: Albert, Claudio, Jimmi, Frode.

Vi startet friskt med høyt press og fikk tidlig 2 gode muligheter med Vedran. Det gode tempoet fortsatte med gode gjenvinninger høyt i banen og spillet bølget frem og tilbake. Lokomotiv tok som vanlig sine overgangsmuligheter alvorlig og truet bakrommet vårt. De fikk også sine store sjanser etter litt slurv i avklareringene våre. Fagerborg malte på og de store sjansene kom jevnt og trutt, men enten ordnet målmannen opp eller så havnet avslutningen cm utenfor. Vi måtte vente helt til det 40 min før 1-0 målet ble satt inn av Andreas på en corner fra Terje. De siste 5 min av første omgang virket Lokomotiv småknekt og vi kunne raskt ha puttet enda et mål til. En sjanserik og åpen omgang (Lokomotiv hadde også sine muligheter) endte med en fortjent 1-0 ledelse.

De første 5 min av 2. omgang sleit vi litt med å få igang det gode tempoet, men etter innledningen overtok vi spillet helt den neste halvtimen. Vi malte på med gode løp, hurtig spill og noen store sjanser og mange nesten store sjanser (siste pasning var litt unøyaktig). Det som var gledelig å se var den store viljen til å gå på løp (med kvalitet i frasparket) og intensiteten i gjenvinninga. Lokomotiv hadde ikke et eneste tilløp til sjanse den første halvtimen. 2-0 ble satt inn av Andrés etter 65 min med en gjenvinning på 16 metern etter at hjemmelaget tok stor risiko. De neste 10 min får vi flere gode muligheter til å pungtere kampen med 3-0, men effektiviteten var ikke der vi lyktes best i denne kampen.

De siste 10 er vi slitne og går litt i oppløsning. Lokomotiv overtar spillet og får et par store sjanser. Heldigvis var marginene med oss denne kvelden og vi holder nullen bakover. Noe som er et godt tegn og som tyder på at den harde jobbinga gir resultater. Sjansemessig sløser vi sammenlignet med kampen mot Lunner, men samtidig tar vi enda et spillemessig steg i riktig retning mot en langt bedre motstander. Innimellom blottlegger vi oss bakover og Lokomotiv fikk også litt for mange store sjanser ut i fra spillets gang.

Uansett, vi ser mye bedre ut nå når vi nærmer oss alvoret og formkurven peker oppover i motsetning til i fjor på denne tiden. 9.april starter alvoret mot Korsvoll i 1.kvalik-NM. Da må vi ta enda et steg for å komme oss videre.