Tap 2-6 i cupkvalikken mot Korsvoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 9. Apr 2012

Stygge tall men svært flatterende for Korsvoll. Spillemessig er vi vel så gode som 3.divlaget, produserer like mange sjanser men med 1 mann mindre i nesten hele 2. omgang raknet det de siste 10 min da vi jaget utlikning til 3-3. Korsvoll satset på kontringer og dødballer og lykkes vel til slutt med det. Vi kjørte kampen før utvisningen på 1-1 og hadde store sjanser til til å gå opp i ledelsen.

Fagerborgs lag: Tom Eric-Erik, Mads, Ragnar, Lars Jacob-Vedran, Stig, Andrés, Terje- Bendik, Lars. Innbytter: Claudio.

Kaptein Andreas var borte og Pål fikk ikke fri fra jobb slik at Erik og undertegnede gikk inn i de plassene. Første omgang er jevnspilt. Korsvoll hadde nok litt flere farlige muligheter på døballer og kontringer mens vi tråklet oss mer igjennom. Vi hadde mest ballbesittelse. Fagerborg tok ledelsen etter ca et kvarter med Bendik. En feilavklaring og påfølgende duell brakte han alene med keeper og gjorde ingen feil. Korsvoll utliknet i etter ca 35 min på en døball og avslutning fra 3 meter. Noen minutter senere ble vi snytt for et soleklart straffespark da Lars ble felt da han rundet keeper. 1-1 til pause.

De første 10 min av 2. omgang kjører vi kampen. Vi hadde et par fete sjanser før Lars fikk en meget stor sjanser alene med keeper. Mål ble det ikke og like etter ble samme mann utvist etter en hasardiøs takling midt på banen. Litt overivrig der. Med 1 mann mindre overtok Korsvoll litt av spillet og 2-1 kom etter 18 min med innlegg fra kant og heading. Etter det målet legger Korsvoll seg bakpå eller så blir de spilt ut av oss?? Uansett, det er vi som kombinerer og som lager flere store sjanser. Men inn ville den ikke. Etter 28 min går så Korsvoll opp i 3-1 på en kontring. Vi legger om til 3 på midtbanen og 2 på topp med Claudio.  7 min senere får vi en fortjent redusering med Claudio. Stormløpet for ekstraomganger varte i 3 min. Da fikk Korsvoll en ny døball der vi ikke klarer å ta ut mann og 4-2. De siste 5 min slutter vi å spille og slipper like godt inn 2 mål til.

Skuffende resultat og utfall. Dette Korsvoll-laget var det fullt mulig å slå og spillemessig var de ikke bedre enn oss. Likevel 6 baklengs er for dårlig og vi er ikke gode nok i de avgjørende situasjonene og duellene foran begge mål.