Nok et skuffende resultat med 1-1 hjemme mot H/S

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Mai 2012

Vi leder 1-0 til 2 min igjen av spilletiden etter at Andrés la på til 1-0 etter 25 min. Da H/S utligner får vi som fortjent etter en elendig kamp. Vi skaper riktignok flest sjanser i 1. omgang med skudd i tverleggern og flere andre store sjanser, men utover i 2. omgang taper vi flere og flere dueller og det var knapt en eneste pasning med mål og mening i 2. omgang. Uforståelig at vi leverer en slik slett forestilling etter den spillemessig gode kampen sist.

Fagerborgs lag: Jacob- Vedran, Mads, Andreas, Pål- Claudio, Andrés, Albert, Terje- Bendik, Lars. Innbyttere: Andreas T og Frode.

Jacob ble klar til kampen og gjorde comeback. Han var da vår 4 målmann på 5 kamper og gjorde som ventet sine saker bra. Første omgang var igjen preg av masse dueller og innsats. Vi er trygge bakover og skaper noe fremover. H/S skaper ingenting på oss bortsett fra å være småfarlige på døballer der de lempet inn i feltet vårt. Men med en ruvende keeper igjen ble dette greit feid unna. Andrés puttet målet på et kontant skudd fra 20 meter etter ca 25 min. Vi har noen andre gode muligheter men klarer ikke helt å "time" løpene og løper i offside i fra gode posisjoner. Etter 40 min header vi i tverleggern og returen går i et Fagerborgsbryst før avklarering. I det siste minuttet får vi en ny stor sjanse men 3 fagerborgere går i samme duell og med målmann nede for telling samme med de nevnte fagerborgerne ble den fri ballen på 3 meter til slutt feid unna. 1-0 til pause.

2. omgang fortsatte lenge med det samme spillet til tross for at vi skulle få kula ned på bakken og spille fotball. I stedet fortsatte kræsj og bang fotballen og sakte men sikkert begynte H/S å vinne mer og mer av duellene. Vi treffer knapt på en pasning, vikkler oss inn i tette ormåder og de gangene pasningene gikk i riktig rom går vi i offside. På slutten blir vi presset bakover og H/S begynner å få sjanser. Til slutt kommer da også baklengset 2 min før full tid. Et par dårlige avklareringer og et skudd nede i hjørnet fra 20 meter. Lite for målmannen å gjøre der. Et lag i flytsonen hadde nok fått med seg alle poengene, men i den sonen er ikke vi og dermed 2 nye poeng rotet vekk.

En forferdelig dårlig kamp. Hver for seg prøver alle helhjerta å gjøre en innsats, men taktiske valg med ball, elendig pasningskvalitet og sen oppfattelse av hva som bør være neste trekk gir et dårlig kollektivt bilde. Etter 5 kamper er vi der vi var i fjor på denne tiden. På 10 ende plass med 6 scorte mål (minst i avdelinga) og så vidt over nedrykksstreken. På tide å stikke fingeren i jorda gutter! Av våre 6 mest offensive spillere på laget (midtbane og forsvar) var det bare 4 av dem som hadde 1- en- trening hver sist uke mens forsvarsspillerne alle var på alle 3 treningene. Muligens gir dette seg utslag i spillet vårt.

Nå ser avdelinga ut til å være forholdsvis gjevn så forspranget kan knappes ned bare vi kommer inn i flysonen. Men den sonen kommer ikke rekende på en fjøl av seg selv.