Det ble til slutt 4-0 seier mot et meget tamt Kurerlag

Postet av Fagerborg Ballklub den 22. Mai 2012

I en kamp der vi overkjører Kurer i nesten samtlige 90 minutter vinner vi bare 4-0 etter et sjansesløseri av en annen verden. Vi spiller bra, skaper masse sjanser og må vel ha skapt over 20 STOOOORE sjanser i løpet av kampen. Det stod 1-0 til ca 20 minutter igjen av kampen. Kurer var meget svake og vi lot en gylden mulighet til å få med oss et tosifret antall mål gå fra oss. Men uansett, positivt at vi fortsetter å skape masse sjanser i en kamp der pasningene satt adskillig bedre enn sist.

Fagerborgs lag: Jacob- Ragnar, Andreas, Mads, Lars J- Albert, Vedran, Andrés, Claudio- Bendik, Lars. Innbyttere: Frode, Trym og Pål.

Etter den sedvanlige sesongstarten med dårlig utteling var det tid for å kjempe seg til en 3poenger igjen. Vi tar styringen umiddelbart og det går bare noen minutter før de første sjansene kommer. De blir dog satt 30 cm over mål fra gode posisjoner. En godt voksent Kurerlag beveget seg lite i sommervarmen og sjansene kom jevnt og trutt. Ledermålet kom etter ca 10 min på en corner. Bendik satte den inn. Vi fortsatte å skape sjanser, men nok en gang er vi preget av dårlige avslutninger fra meget gode posisjoner. Avslutninger fra 5 meter upressa ender opp som snille tilbakespill til keeper (psykologhjelp må leies inn). Det virker som vi får helt hetta når sjansene blir så store at selv "svigermor" kunne sette dem. Vi spiller tross alt ganske brukbart med et visst tempo og sjansene alene med keeper, annulert mål, heading i tverleggern osv føyer seg inn i rekken av spolerte sjanser de siste kampene. Kurer var i perioder småfarlige på kontringene sine og klarer til slutt å få et gjennombrudd med avslutning i stanga. Det var den eneste sjansen de fikk i kampen.

Hele 2. omgang foregikk på Kurers banehalvdel. Vi kommer rundt på kant. Tråkler oss igjennom i midten og spiller ball i hatt med et hjemmelag som hadde "gått" seg tom for krefter i 1. omgang. Men, headinger fra 3 meter, 2-3 mann alene med keeper, åpent mål fra 5 meter osv. Inn ville ikke ballen- og når vi ikke klarer å drepe kampen kan alltid en kontring komme fra intet og stjele poengene. Til slutt får vi hjelp av Kurer sin keeper som finner på å drible på egen 5meter. Han tråkker på ballen, faller og Andrés setter ballen i åpent mål. 20 minutter igjen og Kurer var nå endelig helt ferdige. De neste 4 minuttene scorer vi 2 mål til med Andrés og Trym før vi avslutter de siste 15 minuttene med et nytt sjansesløseri av en annen verden. Bare på de siste 15 minuttene burde vi ha puttet 5 mål.

All frustrasjonen til tross. Vi gjør en ny spillemessig god kamp. Jobber bra og pasningene sitter bedre og kommer kjappere i riktigere rom. Vi spiller bredere og løper veldig raskt Kurer tomme for krefter. Så spillemessig var dette bra. Effektiviteten må dog opp. Og spissene må komme på flere treninger. Kurer er heldige som ikke taper 2 sifret og det var sannsynligvis ikke tilfeldig at de tapte med 4 mål sist kamp mot Bøkeby heller. Tabellen kommer til å normalisere seg etter hvert, men det kan vel slås fast at Bøkeby nå er den positive overaskelsen og kommer til å klare seg greit, og Årvoll har fått en svært tung start.