Seier 3-0 mot OSI i siste kamp før ferien

Postet av Fagerborg Ballklub den 26. Jun 2012

Vi plukker med oss 3 poeng i siste kamp på vårsesongen etter 3 mål i første omgang. Frode setter første mål eller 12 minutter etter glimrende forarbeid fra Albert. Bendik legger på 2-0 etter 25 min igjen etter glimrende forarbeid fra Vedran og Andreas presser inn det tredje målet i det 38 min. I andre omgang setter vi sjansene på utsiden av målet og det ender da 3-0 i en kamp der vi hadde full kontroll i 90 minutter.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas, Mads, Alex- Albert, Stig, Vedran, Frode- Bendik, Andrés. Innbyttere: Ole, Claudio, Alsing og Sindre.

Flere skader fra sist kamp på sentrale spillere medførte flere endringer. Heldigvis var Jakop tilbake i mål og den defensive tryggheten var tilbake. OSI viste seg å være et duellsterkt lag, men vi kom likevel ganske raskt til muligheter via kant. Først ute var Andrés med en gjennomløping etter ca 8 min, men alene med keeper gikk forsøket på lobb rett i hendene på keeper. Noen minutter senere kom 1-0 målet. Noen raske kombinasjoner på høyrekant fikk frispilt Albert i bakrom og overlegget ble sikkert ekspeditert i mål fra Frode fra kort hold. Vi sliter litt med å etablere et ordentlig trøkk på bortelaget, men skaper likevel jevnt og trutt gode sjanser. Bendik fikk noen gode muligheter alene med målmann, men lykkes først på det tredje forsøket etter godt forarbeid fra Vedran som igjen gjør en enorm innsats i 90 minutter. Bakover har vi god kontroll og OSI kommer bare til en stor sjanse i løpet av hele første omgang. Den sjansen var dog stor da begge midtstopperne gjør seg bort i samme duell og etterlater et enormt rom i midten. Avslutningen gikk rett på Jakop. Andreas kriger så inn 3-0 etter 35 min etter en døball. Noen minutter før pause setter også Frode inn sitt andre mål og vårt fjerde, men blir ukorrekt avvinket for offside. 3-0 til pause.

2. omgang ble jevnere spillemessig, vi sliter med å holde trøkket oppe men skaper likevel jevnt og trutt med sjanser. Med litt mer ro i hodet kunne vi ved en del situasjoner enkelt ha frispilt hverandre og pyntet på resultatet. Likevel vi faller ikke helt sammen slik vi har gjort en del kamper og det jobbes bra helt ut. Andrés hadde en heading i innsiden av stanga og senere alene med keeper, men målene ble spart til høsten. Forsvaret var solid. Mads var mer konsentert enn han bruker å være, Erik fikk vist frem løpsstyrke og Andreas og Alex gjør solide jobber. Frode fikk også endelig en kamp fra start og 42 åringen var positiv på kant. Jobber man hardt kommer sjansene igjen som han bittert har lært. Vi sliter fortsatt med effektiviteten, men denne gangen var det hele tiden ærlige forsøk på å gjøre ting enkelt og ordentlig- også fra innbytterne. Og det er jeg fornøyd med.

Summasumarum: vi har levert en vårsesong der vi har underprestert, men likevel har vi god kontakt i en rekordjevn serie. Alt er opp til oss selv til høsten. I år er det er tross alt ikke Lyn vi jakter på når høstmørket kommer snikende i august.