5-0 over Fagerborg 4 tirsdag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 20. Feb 2013

Fagerborg 4 har lenge prøvd å få til en treningskamp mot A/B-laget. Det laget er 1 år gammelt og vant sin avdeling i 2012 i 8. div, men fikk ikke rykke opp da Fagerborg 3 er i divisjonen over. Kvalitetsmessig kunne de muligens klare seg i 6. div. Vi stilte med 4-5 mann som er godt trente og høyaktuelle for A-laget i 4 div og resten som er aktuelle med en god del mer trening. 1. omgang var katastrofalt dårlig og en perfekt illustrasjon på at Fotball er et kollektivt lagspill der vi er helt avhengig av hverandre (les: flere gjøre noe samtidig) både for å lykkes og for å ha det gøy. Vi leder 1-0, men kunne like gjerne ha ligget under. 2. omgang er et eneste langt stormløp mot motstandermålet og 5-0 var mange mål for lite mot en usedvanlig dårlig trent motstander. Ærlighet varer lengst!

Fagerborgs lag: Stian- Pål, Andreas, Ragnar, Alex- Mats L, Albert, Øystein- Frode, Tom Ø, Lars J. Innbyttere: Vedran, Ole Marius, Martin, Sindre.

Vi starter med slik vi har planlagt. Etter 30 sek: ball mellom back og midtstopper i bakrom, timet løp og med litt mer kraft i beina hadde Frode åpnet målkontoen alene med keeper. Noen minutter senere får Lars J en stor sjanse men blåser den over. Resten av omgangen degenerer inn i det komplette pinlige. Stillestående kanter og spiss. Midtbane med håpløse pasninger og forsvar som ikke står opp i folk og roter de enkleste baller over sidelinja. Fagga 4 skaper noen farligheter på døballer og er flere ganger i nærheten av å score. På slutten av omgangen dukker plutselig Tommern opp, snurrer noen motstandere og legger inn til Øystein som setter 1-0.

2. omgang er bedre. Det kommer mer og bedre løp bakfra. Motstanderen orker fint lite og vi skaper store sjanser hvert 2./3. minutt. Frode scorer, Øystein igjen, Cardo på straffe og en til. Ellers hadde vi mange muligheter og burde hatt 3-4 mål til.

Alt i alt ble det da en treningsøkt med mange svar og en god del flere spørsmål.