Borteseier nr 2 ble innkassert mot Vollen tirsdag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 11. Jun 2013

Fagerborg slo til slutt Vollen 3-2 etter en jevnspilt 1. omgang og overkjøring i 2. omgang. Vollen kom best i gang med en scoring etter ca 12 min. Vi utliknet etter 20 min og gikk opp 2-1 etter 35 min. En tidlig scoring i 2. omgang gav 3-1 sammen med en utvisning hos Vollen førte til en periode på nesten en halv time med fullstendig overkjøring av hjemmelaget. Mange store sjanser ble produsert på løpende bånd etter bra spill. Vår evne til å drepe kamper tok dog ikke kvantesprang og helt på slutten fikk Vollen en straffe og 2-3. 4 min tillegg ble resultatløst og 3 poeng ble tatt med hjem til Oslo.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Andreas, Bendik, Lars J- Vedran, Petter, Kim- Tom, Lars K, Terje. Innbyttere: Ole, Martin, Erik.

Vi setter trøkk i fra start og får en del gunstige brudd høyt i banen mot et hjemmelag som spilte med stor risiko. Vi klarer dog ikke å utnytte disse mulighetene og det er Vollen som får første mål etter 12-13 minutter. En lang ball opp, litt dårlig rytme i forsvarsspillet og en Vollenspiller kommer fri på vår høyre side. Jakob tar første forsøk, men en Vollenspiller er først på returen. Vollen skaper etter dette noen gode sjanser med deres store spiss med god fot. Fagerborg også et par fete sjanser før utlikningen kommer etter ca 25 min. Terje vinner en ball i feltet, legger til Tom som slår inn foran mål der Lars ganske upresset setter 1-1. Tom får så hull på byllen og setter 2-1 etter 35 min etter frispilling av Vedran. Vi er veldig nærme 3-1 det siste kvarteret av omgangen der vi har overtatt initiativet igjen. 2-1 til pause.

2. omgang starter med god fart og mer presist Fagerborgspill. Sjansene kommer fort og Terje setter 3-1 få minutter inn i omgangen. Lars herjet med Vollenforsvaret og deres gode spiss som nå var satt ned som midtstopper, pådrar seg sitt 2. gule etter en protest (dommeren kunne vel kanskje ha vist litt mer storsind der) og Vollen var ned til 10 mann og 35 minutter av kampen. De neste 30 minuttene herjet vi med Vollen og må ha skapt noe sånt som 10 stooore målsjanser, ofte med 2 og 3 mann mot 1 enslig forsvarer uten å oppnå mer enn et par annulerte mål. Mye bra spill som setter opp sjansene, men prikken over i-en og roen foran mål får vi ikke ut. I stedet for 4, 5 og 6 i målprotokollen fikk så Vollen et billig straffe i kampens aller siste minutt. Vollenspilleren sparker Kim i benet i kamp om ballen inne i straffefeltet og detter. Dommeren tolker dette som bakerste mann hindrer målsjanse og gir direkte rødt kort og straffe. Dermed det andre røde kortet i en snill kamp uten særlig temperatur. 2-3 og litt spenning i de 5 minuttene som var lagt til av kampen, men ingen flere farligheter ble produsert.

En kamp med en del lyspunkter og en del vedvarende utfordringer. Vi skaper mange store sjanser- spesielt i 2. omgang med raske og gode overganger, men sliter med å drepe kampen. Vi mangler den lille ekstra roen og killerinstinktet for å score flere mål. Men vi tar med oss 3 nye poeng med viten om at vi fortsatt har mye å gå på.