Seier 3-1 i 2. seriekamp hjemme på Frogner stadion

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Apr 2014

Fagerborg vinner til slutt 3-1 hjemme på Frogner stadion i en sjanserik kamp. Fagerborg kom best i gang og presset på de første 25 minuttene. Ledermålet kom etter ca 7 min. Få minutter senere kunne det stått både 2 og 3-0 før Heming kom mer med i kampen og bare en god hjemmekeeper hindret utlikning før pause. 2. omgang startet med et mål til Fagerborg etter 30 sek. De neste 20 minuttene ble sjansefattig før det ble 3-0 17 min før slutt. Det siste kvarteret faller vi nesten helt sammen og Heming produserer mange store sjanser på oss. Til slutt er det vel en god Egil i mål som redder 3 poeng.

Fagerborgs lag: Egil- Erik, Andreas M, Eirik G, Lars J- Eirik B, Petter, Kim J- Vegard E, Lars K, Wold. Innbyttere: Andres, Vedran, Andreas, Preben.

5 bytter fra sist kamp av ulike grunner. Vi starter bra. Presser bortelaget og produserer kjapt store muligheter på Frogners store flater. 1-0 kom etter ball ut på kant og Vegard tør å slippe ball inn foran mål på 1 touch slik at Wold får god plass og tid til å kontrollere avslutningen på bakre stolpe. Like etter bryter vi igjennom på nytt, men dommeren velger å ikke benytte seg av fordelsparagrafen og en stor mulighet gikk fløyten. Få minutter senere får vi en trippelsjanse der keeper redder, returen går i tverlegger via en av våre, og den returen igjen gikk over for åpent mål. Etter denne starten kommer Heming mer med og får noen store muligheter sporadisk. Feberredninger av debutant Egil i mål forhindrer baklengs. På slutten av omgangen får vi en rekke gode sjanser igjen på noen dødballer-men denne gangen er det bortelagets keeper som varter opp med feberredninger. 1-0 stod seg til pause.

2. omgang starter på best mulig måte. Heming roter det til for seg selv direkte fra avspark og Lars k snapper ballen og triller den i mål. Vi legger oss så lavt og kontrollerer bra. Overgangene kommer, men det tar lang tid før vi er presise nok til å bryte helt igjennom. Ca 17 min før slutt blir Wold spilt igjennom, Keeper er ute og redder, Kim plukker opp returen og avslutningen blir lobbet i mål. Med 3-0 og mindre enn 20 min igjen skulle i utgangspunktet kampen være kjørt. Vi får da også fantastiske overganger de neste minuttene, men med slitne ben og hoder skal ikke ting gjøres enkelt lenger og overgangene ender i ingenting. Bakover glipper det også mer og mer, avstandene og konsentrasjonen er borte i forsvarsleddet også og Heming produserer plutselig sjanse på sjanse. 10 min før slutt sover vi på en corner og til slutt ender det med redusering. 2 minutter senere scorer vi selvmål, men dommeren annullerer for dytt i rygg som vel kan oppfattes som en margin med oss. Vi slipper med skrekken og 3 poeng.

En del positive ting å ta med seg. Vi starter bra, skaper kampen sett under ett mange sjanser og vinner således fortjent nok. Likevel. Avslutningen av kampen blir opp stressa og oppjaget. I likhet med i fjor klarer vi ikke å gjøre ting enkelt og klinisk når bein og hoder blir slitne. Da får vi heller ikke utnyttet friske ben de siste 15 min. For ofte glipper det defensivt, med "skyggestøting" på feil vendte folk og overraskende at vi slipper til Heming med såpass mange store sjanser. Men, 3 poeng på en middels god dag på jobb får være fasiten.