Et Fagerborglag i fortsatt feriemodus tapte til slutt hele 4-0 mot Bærums rekrutter.

Postet av Fagerborg Ballklub den 13. Aug 2015

Kamp nr 2 etter ferien ble heller ingen stor suksess hjemme mot et ungt Bærum 2 lag. 1. omgang var jevnspilt der Bærum hadde mest ball, mens Fagerborg skapte det meste av store sjanser før bortelaget lagde 1-0 2 min før pause på deres første ordentlige sjanse. I 2. omgang var det også Fagerborg som skapte de største sjansene inntil det ble 2-0 på et langskudd etter ca 20 min. Da gikk lufta ut av den berømte ballongen (noe som er fort gjort for tida) og til slutt ble det 4-0.

Fagerborgs lag: Grim- Mads, Andreas M, Vegard, Vedran (Morten 46. min)- Sondre, Eirik B, Kim J, Preben (Tom Ø- 67. min) – Bjørn ( Niklas 88. min), Haaken.

En del folk tilbake fra ferie og spenningsmomentet var vel litt på hvor mange meter de hadde lagt ned i egentrening i løpet av sommerferien. I 1. omgang kom vi oss greit igjennom med overskudd og noen bra gjennomspill. 3 store sjanser skapte vi i løpet av omgangen og mange gode overgangsmuligheter var det. Litt for utålmodige i gjennombruddspasningene/valgene gjorde at vi ikke skapte ennå mer. Defensivt var det trygt lenge helt til det glapp 2 min før slutt. Vi ligger godt i balanse og overtall, men litt store avstander i forsvarsleddet gjorde at en mislykket støting ble fulgt opp av en ny og dermed hadde Bærums ene mann satt 3 forsvarere ut av spill og kalddusj med få minutter til pause. Nok en gang ser vi at det går akkurat litt for sent i topplokket når alarmbjellene burde ringe fare-fare og vi burde være på vei inn i farlig rom før situasjonen er prekær og farlig.

2. omgang fortsetter litt i samme spor. Fagerborg skaper de største sjansene, Bjørn, Bakka og Haaken blir spilt igjennom men uttelling blir det ikke. I stedet blir det Bærum 2 som går opp i 2-0 på et langskudd om Grim er uheldig å bokse i eget mål ca midtveis i omgangen. Derfra og inn vises det liten ork og kollektivt spill. Vi skaper fortsatt noen gode muligheter sporadisk på enkeltmannsprestasjoner, men det er Bærum som får uttelling med 2 nye mål. Det siste på straffe.

Vi får utrolig dårlig betalt basert på sjanseskaping. Men scorer man ikke mål er man avhengig av å holde nullen for å få poeng. Og det har vi vel ikke vært spesielt flinke til på i år.

Med kamp igjen til fredag blir det spennende å se hvor mange som er restituerte og klare for 90 tøffe minutter. En og annen har nok løpt litt i sommer- men flertallet har det ikke.