Fagerborg- Vollen 3-1

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Apr 2016

I serieåpningen var det Asker laget Vollen som stod på den andre banehalvdelen. Vollen bruker tradisjonelt å være en tøff motstander å bryne seg på. Bortelaget kom også best i gang og setter ut i hundre fra start. Bortelaget skulle da også få første mål på et straffe etter ca 25 min. Vi brukte bare 5 min på å komme ajour (Haaken)og noen få minutter til for å sette 2-1 (Preben), som stod seg til pause. I 2. omgang holder vi tempo oppe de ca 20-25 min og kjører bortelaget, dog uten å få uttelling før helt på slutten (Haaken). 3-1 var fortjent mot et bra 4. div lag.

Fagerborgs lag: Mateusz – Markus (Ross (-60 min), Andreas, Vegard, Vedran- Jonas, Bjørn, Eirik B, Preben- Jarle (Anders- 60 min) ,Haaken.

Serieåpning har tradisjonelt sett ikke vært Fagerborgs greie og vi må hele 8 år tilbake før vi finner en seier. Nøktern optimisme til tross så ble dette en solid forestilling. Vollen startet best med aggressivt press og høyt tempo. Fagerborg ble presset bakover på banen dog uten at Vollen klarte å skape de store sjansene, samtidig som vi stadig vekk var nærme å bryte igjennom. Den ene store sjansen de fikk var Mateusz ute og plukket ballen fra deres angriper før vedkommende fikk avsluttet. Etter 20 min tok vi mer over og Vollen så ut til å ha løpt fra seg. Likevel var det nå bortelaget skulle få sitt mål. En stygg feilpasning fra Vegard gav Vollen en kontring som endte med felling og straffe. Det skulle dog ikke gå lang tid før vi var ajour. Jonas spilte fri Haaken som alene med keeper gjorde ingen feil. Noen minutter senere gikk Fagerborg opp i 2-1 på et korner fra Preben. 2-1 til pause var ok.

Første del av 2. omgang kjørte Fagerborg over Vollen og skapte en del gode sjanser. Stenger og litt frynsete avslutninger gjorde at vi ikke punkterte kampen før helt på slutten da vi lå mer tilbake i banen og Vollen presset på for utlikning. Alt i alt en fortjent seier mot en kvalifisert motstander og en god start på sesong 2016. Vi så solide ut nesten hele veien. Til tross for en halvhjerta innsats i vinter ser laget ut til å ha holdt på soliditeten fra fjorårets høstsesong. Vollen kommer til å bli blant topp 3-4 så starten var god.