Ny seier for Fagerborg i 3. div med 3-2 hjemme mot Sandefjord 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 11. Sep 2015

3 nye poeng ble innkassert mandag kveld da eliteserielaget Sandefjord sendte sine rekrutter til Oslo. Unggutta fra Vestfold hadde mest ball, men Fagerborgs skapte de fleste og feteste sjansene i en ganske åpen og innholdsrik kamp. Fagerborg gikk opp i 1-0 midtveis i 1. omgang på et selvmål. Bortelaget svarte tidlig i 2. omgang på noe som luktet offside. Jonas lagde så 2-1 midtveis i 2. omgang, før det var hjemmelagets tur til selvmål. 12 min før slutt kom seiersmålet da Preben trillet ballen i mål forbi en keeper på bærtur. Denne gangen kom ikke Sandefjord tilbake og vi kom da opp i 2-sifret tall i poeng-kolonnen (11).

Fagerborgs lag: Grim- Mads (Martin -65. min), Andreas M, Vegard, Vedran- Jonas (Christer 73. min), Eirik B, Bjørn, Kim, Preben- Haaken.

Fagerborg la seg dypt mot godt trente unggutter på Sandefjord 2. Små avstander defensivt og kjappe angrep offensivt skapte ganske raskt gode sjanser. Haaken fikk en gylden mulighet tidlig, men headingen gikk godt over mål. Enda noen veldig gode muligheter materialiserte seg men presisjonen manglet litt før vi fikk hjelp av bortelaget til å få første mål. Et langt utspill fra Grim ble jaget av Haaken i bakrom. Sandefjords midtstopper løp opp situasjonen, men headet ballen i eget mål da keeper også var kommet ut i duellen. Vi fortsatte å produsere gode muligheter og burde ha fått enda et mål til pause. Bakover var vi ganske tette, men Sandefjord kom også til noen gode muligheter dog ikke så store som våre. 1-0 stod seg til pause.

Utlikningen kom ganske tidlig i 2. omgang. Sandefjord kjørte opp tempoet, og til slutt fikk de frispilt en mann i bakrom. Fra sidelinja så dette ut som en soleklar offside, men flagget ble nede. Sandefjord trøkket på, men Fagerborg hang godt med og skapte gode sjanser. Bjørn dro blant annet frem et langskudd i tverrleggern og Haaken fikk en god sjanse på returen. Midtveis i omgangen gikk vi opp i 2-1. Jonas viste gode ferdigheter med et retningsbestemt mottak inne boks som gav han tid og rom til en kontant avslutning med venstre nede i hjørnet. Bakover var vi tette og fremover farlige og det luktet 3-1 til hjemmelaget før det var vår tur til å score selvmål 15 min før slutt. Lang ball i bakrom og duell blandet med manglende kommunikasjon (eller hørsel) der resultatet ble at Andreas headet ballen i eget mål. Men med noen gode prestasjoner i det siste hang vi ikke med hodet og 7 min før slutt fikk vi en ny god mulighet i bakrom. Keeper kommer langt ut, men rekker ikke ballen før Preben som da ganske enkelt kan trille balle i mål fra 25 meter. Sandefjord kjørte på for utlikning, men vi holdt dem avstand og tok da seier nr 2 på de 3 siste kampene.

Høstjakten fortsetter da med nye poeng i begynnelsen av uka og nye muligheter til helga borte mot Åssiden.