Fagerborg fikk et nytt tap i kamp nr 2 med 1-2 borte mot Bærum 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Fagerborg gikk på et nytt tap med til slutt 2-1 borte mot Bærum 2. 2 forskjellige omganger der hjemmelaget var klart best i 1. omgang med 4-5 store sjanser, men der Fagerborg overtok sjanseskapingen med 4-5 store sjanser i 2. omgang. Bærums rekrutter fikk et meget billig straffe allerede etter 2 minutter, de økte ledelsen til 2-0 et kvarter ut i 2. omgang på den eneste sjansen de hadde den omgangen. Reduseringen kom i det 87 minutt, men dommeren la til minimalt med tid til tross for et langt opphold og kampen endte med 1-2 til tross for en ny stor mulighet i overtiden.

Fagerborgs lag: Niklas- Didrik, Vegard, Eirik G, Vedran (Sondre -30 min)- Jonas (Andreas S-67 min) , Markus, Andreas V, Eirik B (Noe- 65 min), Preben-Haaken.

Nok en gang kommer Fagerborg fullstendig skeivt ut. Etter 2 min får Bærum 2 et billig straffespark etter at en av deres spillere går over ende inne i 16 meter etter en skulder mot skulder og en ivrig linjedommer kan vanskelig oversees av hoveddommer. Dermed ligger vi igjen under 1-0 omtrent før kampen har starta. Vi ligger lavt, får en del brudd men slurver fælt med ball og samhandling. Vi skaper dermed lite sjanse og farligheter. Bærum derimot tar seg stadig vekk forbi på vår venstreside og skaper ubalanser og vi blir nødt til å omrokkere med mer fart i forsvaret. Markus blir flytta ned og Sondre inn på indreløper plassen. Vi får så en 10 min periode der vi trøkker mer på og har initiativet før vi totalkolapser i konsentrasjon og ork de siste 6-7 min av omgangen. Bærum er dog ute av stand til å sette ballen i mål på de 4 gigasjansene de får og 0-1 til pause.

I 2. omgang står vi høyere og tar helt over kampen. Haaken får en stor sjanse da han drar seg forbi inne i 16 metern, men skuddet ble reddet med et tigersprang av Bærumskeepern. Etter 20 min for vi en en meget god kontringsmulighet, men fremspillet blir for dårlig og på Bærums motangrep slurver vi i posisjoneringen i midtbaneleddet. Ustrukturen klarer vi ikke å reparere og Bærum kommer forbi på vår venstreside. Det knallharde innlegget treffer en kropp inne i 16 og suser i mål. Like etter får vi en ny stor sjanse på å komme oss inn i kampen da Jonas bl e frispilt på en kontring. Nok en gang ordner hjemmelagets keeper opp. Så får Noe en gylden mulighet på en korner, men headingen fra kort hold gikk rett på keeper. Først i sluttminuttene kom reduseringen og på overtid en ny stor sjanse før dommeren blåste av.

2. omgang var klart bedre enn første og med litt mer erfaring og konsentrasjon skulle de være mulig plukke med seg poeng fra de fleste kampene i denne avdelinga. Men, vi er nødt til å jobbe vekk alle de store feilene vi gjør innimellom. Alle kamper vil kreve knallhard jobbing for å lykkes- så her der det bare å øve.

20.04.2015