Poengdeling borte mot Høybråten/Stovner etter nok et ran på overtid

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Fagerborg klarte bare 1 bortepoeng mot et svakt Høybråten/Stovner lag da hjemmelaget utnyttet deres eneste målsjanse i løpet av 90 min på overtid. Vi gjør det vi skal spillemessig og produserer godt over 15 meget store sjanser. Når vi så bare klarer å putte 1 mål- ligger det i tingenes iboende djevelskap at man blir straffet til slutt. Det er sikkert fristende å skylde på uflaks, men vi har en lei tendens til ikke å fullføre jobben helt ut når vi er spillemessig overlegne. Fotball er en marginal sport der det ikke blir delt ut stilkarakterer og et øyeblikks ukonsentrasjon er nok til at pallplassen ryker.

Fagerborgs lag: Sindre- Vedran, Andreas M, Eirik G, Wold- Sondre, Eirik B, Andreas S, Kim- Vegard E, Jan Remi. Innbyttere: Andres, Kristoffer, Nikolas, Nikolai og Preben.

Denne gangen var det bra med folk til en lørdagskamp. Høstens målscorer Lars J var riktignok ute med karantene, og litt spente på den offensive kraften var vi nok. 1. omgang setter vi ikke på dte trykket som vi nok burde ha gjort. H/S var mye svakere enn vi trodde og stilte med 5 mann i forsvar. Vi går riktignok opp i 1-0 etter 20 min da Vegard bredsider inn et innlegg fra Sondre. Vi har 3-4 veldig gode sjanser til i 1. omgang selv om ikke spillet fløyt som vi skulle ha ønsket. H/S gode keeper hindret flere mål før pause. På topp så vi tunge og utrente ut og presset bakfra kom litt for sent da H/S ikke viste noen vilje til å angripe.

I 2. omgang justerer vi presset og begynner raskt å produsere sjanse på sjanse. Kristoffer kom alene med keeper, men igjen ordnet han opp. Videre fikk vi masse 3 mot1 situasjoner der vi rett og slett ikke slipper ball til hverandre og overtallssituasjonene renner bort i sanden. Andres, Vedran, Wold osv har så store sjanser fra 5-6 meter, men vi scorer ikke. Helt på slutten skjønner hjemmelaget at vi ikke kommer til å score mer og flytter opp folk. Til slutt, på overtid får de til et innlegg, som seiler forbi våre gode midtstoppere, treffer et H/S hode og flyr inn i langhjørnet. Dermed endte vi opp med nok et poengran mot et lag vi har vært totalt overlegne mot i 2*90 min, sjansestatistikken (og da snakker vi store sjanser!) på minst 25-1 (på hjemmebane kom det ene målet til H/S på straffe 6 min før slutt uten at de ellers hadde en avslutning på mål).

Likevel, 1 poeng var nok til at vi snublet oss tilbake på tabelltoppen, og heldigvis møter vi 2 bedre lag de siste 2 kampene.

15.09.2014