Overlegen 7-3 seier over Hammersborg i siste feriekamp før sommerpausen.

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Av 2 lag i feriemodus var Fagerborg mest på nett og vinner til slutt fortjent 7-3. Hammersborg yppet seg i 10-15 min da Fagerborg som vanlig sovnet hen etter å ha gått opp i en 2-0 ledelse etter ca 17 min. 2-2 ble til 4-2 minutter før pause og i 2. omgang var det ingen tvil om hvilket lag som ville mest. 7-2 ble til 7-3 helt på slutten og 3 baklengs gav vel ikke et helt riktig bilde av sjansestatistikken.

Fagerborgs lag: Egil- Vedran, Andreas M, Mads, Wold- Kim, Eirik B, Petter, Andres- Lars J, Lars K. Innbyttere: Carl, Markus og Tor.

Et forsinket referat skrevet i Fortaleza, Brasil. Lang reise men vi gleder oss storlig til 8delsfinale mellom Nederland- Mexico og kvartfinale Brasil- Uruguay (??). :) Lov å være litt misunnelig.

Fagerborg brukte 20 sek på å gå opp i 1-0. Hammersborg virket overrasket over at det var noen som gadd å gå på løp da ballen nesten umiddelbart ble sendt i bakrom og Lars K kunne upresset motta og sende den i mål forbi en målmann som heller ikke gjorde alt for mye for å forhindre mål. Kampen startet så med et halvhøyt og litt halvhjerta press. Etter et kvarter ble det 2-0 da Lars J dro seg forbi på venstresiden og la inn foran mål der Eirik B smalt den inn. 30 sek etter stod det 2-1 da en ball i bakrom ikke ble fulgt opp og Helstad viste seg frem. Vi produserer nok noen store sjanser på et forsvar som ikke holdt høyt nivå. Likevel det slappe tempoet og halvhjerta jobbinga straffet seg og etter 25 min stod det 2-2 da et effektivt Hammersborg straffet oss nok en gang. Minutter senere fikk vi 3-2 med Lars J (selvmål) og sekunder før pause 4-2 med Andreas M som fullførte en dødball situasjon.

I 2. omgang la vi oss tettere, strammet opp det defensive og scorer så jevnt og trutt mål med Lars K 2 til, og Petter på straffe til 7-2 som står seg en stund før vi roterer det til på slutten og Hammersborg får et korrekt straffe og sluttresultatet ble 7-3. Vi gjør mye rart i 2. omgang mot en meget svak motstander (20 innslupne mål på 3 kamper), men er stort sett trygge bakover og skaper jevnt og trutt store sjanser. Frogner stadion er en meget dårlig bane, knallhard og vanskelig å få ballen til å flyte, men kan ikke ta all skyld for en del av de tekniske/taktiske valgene vi gjør. Mange slitne bein etter mange kamper i juni og skrantende form får ta skylden for kvaliteten. Men, det viktigste var å få med seg 3 nye poeng slik at avstanden til topp 2 før høsten skulle være minst mulig. 4+ mål er også akseptabelt.

Da håper vi flest mulig holder beina i gang i sommer. Vi får 10 nye kamper på 7 uker i august og september, så det laget som er best trent kommer til å dra hjem seieren til slutt.

26.06.2014