Fagerborg 2 fikk bare med seg 1 poeng borte mot Øvrevoll/Hosle

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Av Ragnar Puntervold

Et tynt besatt Fagerborg 2 fikk bare med seg 1 poeng borte mot Øvrevoll/Hosle torsdag kveld. Vi spiller hjemmelaget trill rundt i 1. omgang med betydelig større fart og tempo og leder 2-0 til pause. Midtveis i 2. omgang er ledelsen utliknet med først et straffe (korrekt) slurv og er frispark mål etter mer slurv, og på slutten er vi heldige som ikke taper da hjemmelaget ble snytt for et soleklart straffespark. Vi vinner sjansestatistikken 12-3 og klart overtall i ballbesittelse, men mangler en målscorer.

Fagerborgs lag: Egil - Severin, Kim G, Ragnar, Markus- Tor, Eirik G, Preben, Wold- Lars J, Henrik. Innbyttere Jonas og Rune Kandal.

Her var det 2 spillestiller som krasjet. Fart (1, 7 metere) mot fysikk (2,0 metere) og vi spiller hjemmelaget trill rundt i 1. omgang med mye høyere tempo, god ballgjenvinning og stor fart. Sjanse på sjanse, men uten en spiller med nese for mål (eller villig til å selge sjela si), må vi ha hjelp av en "deflection" på skudd fra Tor og keeper lurt av egen spiller og et billig straffespark (Preben). 2-0 til pause, som burde vært 4-0. Og sånn er det nå en gang!

I 2. omgang legger hjemmelaget seg veldig lavt (de lærte da noe i 1. omgang) og vi får større problemer med å skape sjanser- og jobber vel heller ikke skjorta av oss for å drepe kampen. Likevel, kvalitetsforskjellen er såpass stor at sjanser får vi. Ledelsen blir dog gitt i fra oss i løpet av 2. minutter midtveis. Først et straffe (feilvendt spiller på hjørnet av 16 metern) og så et slurvete laget frispark. Vi skaper likevel 4-5 gode sjanser til, selv med 10 mann på slutten pga av skader, men skal vel være godt fornøyd med at Ø/H ikke fikk det straffesparket som de skulle ha hatt på slutten.

Ikke en spesielt viktig eller prioritert kamp for oss, men med 5 midtstoppere ute til lørdag (2 skadet og 3 på fritidsreise) skulle vi prøve ut nye folk i forsvar. Mot en såpass svak motstander ble vel ikke dette den store testen og Kim G ble skadet minutter før slutt (brudd i foten), slik at vi må tilbake til tegnebrettet.

Fra en samlet tropp på 36 mann (eksludert meg) hadde vi da i går 14 mann til lørdag- ble da redusert til 13- inkludert Vedran og Kim som må lappe seg sammen fra skader- og Preben, Markus og undertegnede på 45 år får da 2*90 minutter på 3 dager. Vi får håpe at kretsen ikke legger opp flere lørdagskamper i 4. div neste år.

13.06.2014