Fagerborg 2 vant toppoppgjøret i 5. div mot NIH 3-2

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mai 2015

Fagerborg 2 gjorde noe av inngangen til pinsen litt bedre med en fortjent 3-2 seier mot avdelingslederen NIH. NIH kom til Marienlyst med 6 strake seire og suveren ledelse i avdelingen. Men med vått gress, riktig innstilling og en del spisskompetanse på Fagerborg 2 møtte de et hjemmelag som uten alt for store problemer matchet tempoet- og vel så det. Fagerborg 2 har da sneket seg inn på opprykksplass i en også jevn avdeling.

Fagerborgs lag: Sindre- Mads, Ragnar, Marcus, Jonas- Tor, Eirik B, Preben, Jan Remi- Vegard E, Lars J. Innbyttere: Carl (2. omgang) og Andreas M (15 min).

Juni og en litt tynn tropp, men med masse kvaliteter. Vi brukte Vegard, Preben og Lars Jakob fra ukas 4.div tropp. I tillegg var Eirik B tillgjengelig pga av karantene på tirsdag og et annet fast innslag fra 4. div Andreas M skulle komme, men ble så sterkt forsinket at unge lovende Puntervold måtte knytte på seg sko for første gang i år. Fordelen med det er jo at når han får 205 i puls (som jo varer i 90 min+ overtid) og bobler over - er det få av unggutta som tør å sluntre unna.

En god start. Den nevnte 45 åringen fikk 2 forsøk på legge en ferdigscoret korner etter 4 min og Jan Remi fikk den takknemlige oppgaven med å heade inn 1-0 på bakerste stolpe. NIH hadde bra tempo i spillet sitt og skapte noen farligheter på oss før de etter en trippelsjanse fikk utteling, men der det desverre var vår egen Jonas som satte den i egen kasse. Etter 15 min skulle det likevel stå 3-1 til Fagerborg 2 etter 2 kjappe kontringer og gode kombinasjoner der først Lars J banket inn 2-1 og Jan Remi "legget" inn 3-1 minutter senere. Med kjappe føtter på topp kan man ligge litt bakpå og taktikken hadde fungert. NIH hadde mye trøkk og fylte på med mange folk, men mangler fortsatt litt på å komme opp på godt 4. div tempo og Fagerborg ryddet brukbart unna til tross for litt dårlige avklareringer og litt mange unødvendige frispark i ugunstige posisjoner. 3-1 til pause.

I 2. omgang kontrollerte vi bakover og skapte mer enn nok sjanser til å øke ledelsen. En helt feilaktig annulering av 4-1 scoringen fikk vi også da Lars Jakob kom seg fri på høyresiden og la en tversover pasning (20) meter til Jan remi som på vei fremover setter sitt 3 for dagen- men som ikke ble tellende. Litt stor strekk i laget der forsvaret faller tidlig, kantene var mer kanter enn midtbanespillere og de 2 enslige Preben og Bakka på midten fikk i hvert fall god løpstrening med masse rom å dekke. NIH fikk en god del halvsjanser på litt dårlige avklareringer og skuddposisjoner fra rundt 16, men der var vi i hvert fall stort sett ganske tett oppi slik at de få ballene som gikk igjennom tok Sindre seg godt av. NIH fikk sitt 2. mål 4 minutter på overtid-og sånn sett ble dette kontrollert bra inn. Godt jobbet av alle, og et lite smil om munnen til tross for nok en søvnløs natt ( denne gangen pga masse vondter i en kropp der celledelinga går saktere og sakere).

06.06.2014