4-0 seier hjemme mot Årvoll

Postet av Fagerborg Ballklub den 28. Apr 2015

Fagerborg vinner komfortabelt 4-0 hjemme mot Årvoll dagen før 100 årsdagen 14. mai 2014. 2 mål i hver omgang av henholdsvis Lars K og Kristoffer. Kampen var vel egentlig sånn på det jevne med forholdsvis få sjanser, men vi får de målene vi trenger og kontroller kampen helt inn. Bortelaget hadde fint lite å komme med offensivt og vi rydder greit unna det som kom. På slutten burde vi vel ha hatt noen flere mot en motstander som så knekt ut.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Ole M, Eirik, Lars J-Kim, Petter, Kristoffer- Vegard E, Lars K, Wold. Innbyttere: Andres, Eirik B og Martin.

Vi lykkes ikke helt med det høye presset denne gangen. Det er ytterst krevende på Frogner stadion og vi beveget oss ikke tidlig nok til å få de gunstige bruddene og de store sjansene. Likvel tempoet var høyt nok til at Årvoll så mindre komfortable ut enn oss og til tross for at en del spillere ikke lykkes offensivt så vi farligst ut. 1-0 kom etter 22 min på en dødball fra Petter som deres keeper feilberegner og Lars kunne sette den i mål på lengste. 2-0 kom etter 40 min. Nok en gang på frispark der Wold slår en markkryper inn foran mål som Kristoffer styrer i lengste. Rett før pause kunne vi ha hatt enda en, men 2-0 til pause i en hakkete omgang uten altfor stor kvalitet.

I 2. omgang lå vi i ramma og tok overgangene uten helt å lykkes på harde Frogner stadion som er lite egnet for finspill. 3-0 burde ha kommet etter 15 min da Årvolls målmann nok en gang skulle drible og mistet ballen på 16. Wold satte desverre ballen utenfor det åpne målet. 3-0 kom først 15 min før slutt da vi endelig fikk til noen kjappe presise pasninger og Kristoffer gjorde ingen feil alene med keeper. Målet knakk Årvoll som frem til da vel bare hadde skapt 2 sjanser og som i liten grad satt oss på prøve. Lars K lagde så 4-0 8 min før slutt og burde ha satt 5-0 med en lobb alene med keeper minutter før slutt etter en presis bakromsball fra erik på back. Erik hadde forøvrig mange positive offensive bidrag i 2. omgang. 4-0 ble sluttresultatet i en kamp der vi er solide og fullfører med struktur helt inn.

Ikke alt for stort tempo i kampen og til tider så vi litt tunge og slitne ut. Likevel i sum klart bedre enn motstanderen. Fortsatt mange slurvete pasninger og vi har fortsatt en god del å gå på når det gjelder å se komfortable og selvsikre ut med ball. Men med bare 2 mann i 11eren (keeper og Erik) med mer enn 1 fotballtrening i uka så er det ganske naturlig at samspill lider en del.

13.05.2014