07.05.07 - Tapsrekken i 3. div fortsetter med 1-4 borte mot Kurer

Postet av Fagerborg Ballklub den 7. Mai 2007

Den første 3-poengerer i 3. div lar vente på seg etter at det ble et nytt stygt tap mot nyopprykkede Kurer. Spillemessig har vi ballen mest og styrer kampen, men vi er klart dårligere enn Kurer foran begge målene. Og det er jo stort sett der kampene blir avgjort!

Fagerborgs lag: Jakop- Ragnar, Espen, Trygve, Andreas- Frode, Bakka, Magnus H, Rune, Michell, Christian F. Innbyttere: Kristian, Mejid og Geir.

Innledningsvis er det Fagerborg som tar tak i kula og styrer kampen. Ballen blir holdt bedre i laget enn i de siste kampene og vi presser Kurer bakover. Vi kommer også til noen nesten muligheter. Kurer er dog giftige nok på sine kontringer og setter oss raskt under press når vi mista ballen. Halveis i omgangen får Kurer sitt første mål, en dårlig avklaring blir fanget opp på ca 20 meter og skuddet får en litt rar sprett og utmanøvrer Jakop i mål. Ett høyst ufortjent mål etter spill og sjanser. 5 min etter blir Rune felt i straffefeltet men det påfølgende straffet fra Frode blir reddet av målmannen. Resten av omgangen blir det litt panisk og ustrukturert og 30 sek før pause går Kurer opp i 2-0 etter etter en gjennomløping mellom midtstopper og back på vår venstreside.

De 20 første minuttene av 2. omgang trykker vi Kurer kraftig bakover med høyere tempo og intensistet. Men selv med ballpossesion på 75-25 skaper vi lite store sjanser bortsett fra noen gode muligheter på kornere (som vi stort sett er først på men ikke klarer å styre skuddene). Etter som vi ikke får uttelling kommer Kurer etter hvert med i kampen igjen og en ny feil som vi ikke klarer å reparere i de neste trekkene, blir vi kontret i stykker og 3-0 20 min før slutt. Etter dette går luften ut av ballongen. Kurer setter så 4-0 6 min senere- og de kunne raskt ha scoret flere på kontringer de siste 10 min. Frode scorer "trøstemålet" på overtid.

Her må det øves mer. Hovedproblemet vårt nå er at vi slipper inn mål i bøtter og spann. Målene kommer av både personlige feil og struktur feil. Når det først blir gjort feil ligger ikke resten av laget riktig så vi blir straffet nådeløst hver gang. Til tross for de trøstesløse resultatene og dårlig flyt så langt i serien har vi spillemessig vært på høyde med motstanderne. Det positive er derfor at vi har mye å gå på og som vi kan rette opp i. Med hard jobbing de neste ukene vil vi klare å bikke marginene over i vår favør.