19.06.07 - Nytt bortetap med 1 mål mot Asker 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 19. Jun 2007

Asker var det ledene laget i 1. omgang, ledet 1-0 til pause og skapte de fleste store sjansene. I 2. omgang tok Fagerborg over, utliknet med et fint mål midtveis og presset på for å få seiersmålet med en rekke 110% målsjanser. I stedet ble det Asker som tok alle 3 poengene med et billig straffespark 5 min før slutt av en dommer som i hvertfall var konsekvent i sin hjemmedømming.

Fagerborgs lag: Alex- Ragnar, Espen, Kenneth, André- Bakka, Mejid, Rune K- Andreas, Frode, Svein Ivar. Innbyttere: Kim og Carl.

1. omgang tilhørte Asker som stort sett skapte sine sjanser med å doble og kombinere seg fri på vår venstrekant. De spilte seg til en rekke muligheter og fikk ledermålet etter 30 min. Fagerborg fikk også noen muligheter men 1-0 til hjemmelaget var nok et greit resultat etter spill og sjanser.

2. omgang ble motsatt med Fagerborg som det ledene laget. Utlikningen ble satt inn midtveis i omgangen av Frode. Stikk ballen igjennom var perfekt og avslutningen også av det kontante slaget. Vi fortsetter å produsere er rekke store sjanser men mangler effektiviteten til å gå opp i føringen. Defensivt stenger vi igjennom bakover og Asker må ha hjelp av dommeren for å score vinnermålet. Skuddet treffer Midjid i hånda da han beskytter ansiktet og straffa føles blodig urettferdig etter at vi overtatt styringa på kampen i 2. omgang. Sluttspurten blir litt for krampaktig til at vi klarer å komme tilbake og dermed ble det et nytt tap i en kamp der vi spillemessig igjen er helt på høyde med motstanderen.

Med dette tapet har vi begge beina plantet i bunnstriden igjen. Selv om vi spillemessig gjør en ok kamp mot et av formlagene bikker marginene mot oss igjen. Vi klarer ikke å få ut potensialet i laget, prestasjonene er svært varierende og vi bruker alt for mye energi på en dommer som i de fleste tilfeller gav oss ingen fordeler.