14.08.07 - Høstsesongens 2 seriekamp ble brukt til å gi oss selv tidenes største seritap.

Postet av Fagerborg Ballklub den 14. Aug 2007

Med ingen målmenn tilgjengelige og med det en utespiller som debutant i mål, viste det seg som "mission impossible" å ta poeng hjemme mot Ullern. Ullern fikk 4 meget lette mål i første omgang. Og etter brukbart spill det første kvarteret i 2. omgang begynte målene å renne inn den siste halvtimen. Til slutt stod det da 11-1 til bortelaget.

Fagerborgs lag: Magnus- Rune S, Espen J, Kenneth, Espen M- Mejid, Eirik B, Erik, Rune K- Frode, Christian. Innbyttere: Stian R, Andreas S og Håvard.

1-0 kom etter et kvarter etter markeringsvikt på corner. 2-0 5 min senere løp på tvers på 16 metern- skudd via fagerborgspiller og Magnus utmanøvrert i mål. Etter en halvtime starter komikveld for alvor- 4 fagerborgere (inkludert keeper) går på et innlegg mot mål. Alle bommer på ball som triller i mål. 5 min før pause får vi et balltap på 40 meter da vi er på vei ut- stikker i bakrom på ving og 4-0. Innimellom har vi også noen gode mulighter- det var til tider mange samtidige løp og god vilje. Men presisjon og avsluttinger ble for dårlige i de avgjørende øyeblikkene. 0-4 til pause var meget flatterende for lederlaget etter spill og sjanser.

2. omgang starter vi best. Vi har trøkket og får flyttet laget høyere på banen. Da Ullern får enda ett miniputt mål etter et kvarter (et løst innlegg som blir fomlet i mål) går lufta ut av den berømmelige ballongen. Derfra og inn ble det hele tragisk. 2 min senere begynner keeper og forsvar å småspille på egen 16 meter i undertall og 6-0. 5 mål til de siste 20 min fra alle mulige og umulige vinkler.

Kollektivt ble dette tidenes svikt. Vi har alle marginer imot oss i alle situasjoner og de fleste målene var av det lette slaget. Nå må det bli samling i bunn og fullt fokus på å redde plassen de siste 9 kampene.