21.08.07 - Seier og 3 poeng hjemme mot Kurer etter solide 4-1 mandag 20. august.

Postet av Fagerborg Ballklub den 21. Aug 2007

Fagerborg klarte å heve seg etter forrige serierundes smell. Kampen startet litt nervøst og famlende etter en del rokeringer men etter hvert satt spillet bedre. Vi kom rundt på kantene og 2-0 til pause var svært så fortjent etter sjanser. I andre omgang fortsetter vi å skape sjanser. Kurer får et straffe halveis men vi svarer like etter med 3-1 og 4-1. På slutten var vi nærmere 5 og 6 enn Kurer redusering.

Fagerborgs lag: Alex- Rune K, Magnus, Erik V, Espen M- Eirik B, Magnus H, Espen J, Mejid- Frode, Christian. Innbyttere: Håvard, Andreas S og Eirik U.

Kampen startet i et nølende og beskjedent tempo. Det var tydelig å se de høye skuldrene etter forrige rundes sørgelige opplevelse. Kurer trillet ball, småspilte men skapte ingen sjanser på alle balltapene våre. Etter hvert ble det større fart på ball og bein og innimellom kom vi rundt på kantene. De 2 første store sjansene er det vi som produserer etter gjennomløpinger, desverre står stang og keeperbein i veien for det første målet. Halvveis får Kurer sin store sjanse, dårlig press på ballfører på midten, forsvaret faller ikke kjapt nok og stikkeren i bakrommet er det en Kurerspiller som fanger opp. Avslutninga er rett på keeper og vi fortsetter å holde nullen. Det siste kvarteret av 1. omgang  kommer vi stadig vekk rundt på kantene- presisjonen og kvaliteten i løpene er markant bedre og dermed kommer de store sjansen. 1-0 blir satt inn etter 37. min fra kort hold av Christian etter et flott innlegg fra venstrekant Mejid. I det 42. min satte samme mann inn 2-0 på nesten identisk måte. Mejid blir spilt fri på venstrekant og det presise innlegget blir igjen bredsidet i mål av Christian. I sluttsekundene av 1. omgang er vi svært nærme det 3. målet på en overgang.

2. omgang starter også bra. Allerede i løpet av de første 5 min har vi 2 store sjanser til å punktere kampen. Kurer får også en stor sjanse innledningsvis uten resultat. Kampforløpet fortsetter med at Kurer fortsetter med småspillet sitt, vi ligger stort sett bra i formasjon og angriper kjapt på overganger. Vi fortsetter å produsere klart flest sjanser men lykkes ikke å punktere kampen. Midtveis får Kurer straffe etter duelltap og manglende sikring i forsvaret. 2-1 står bare i 5 min da Chrsitian setter inn sitt 3 mål for kvelden etter et nytt innlegg fra kant, denne gang fra Frode på høyresiden. Kvarteret før slutt scorer Frode 4-1 målet, bakromsløp etter en presis ball fra Magnus K og lobb over keeper. De siste 10 min er vi nærme både det 5 og 6 målet. Det ender til slutt 4-1.

Endelig ser vi litt resultater av de siste ukers jobbing. Enkeltspillere begynner å komme i bedre form. Vi produserer masse sjanser og gode overganger og etter hvert som måla kom ble selvtilliten større og vi tør å ta tak i ballen. Kollektivt var dette også en oppreisning med 3 fortjente poeng. Vi vinner de fleste duellene, strukturen i laget var bedre selv om det fortsatt er en del å gå på.