17.09.07 - 5 strake 3 poenger ble plukket mandag kveld hjemme mot Røa.

Postet av Fagerborg Ballklub den 17. Sep 2007

Røa ble til til slutt slått 3-1 hjemme på tørteberg mandag kveld. 1. omgang var igjen overkjøring av motstanderen og kampen burde ha vært pungtert etter 25 min med en rekke 100 % sjanser (5-6 stooore sjanser). Det ble med det ene målet til Frode. 2. omgang ble mer ujevn og noe færre sjanser men vi vinner helt fortjent til slutt 3-1. Røa scorte på den ene sjansen de fikk i løpet av kampen da linjedommeren lot være å vinke selv med hele 3 Røaspillere i offside og et Fagerborg forsvar som dermed stoppet opp.

Fagerborgs lag: Alex- Rune K, Magnus, Rune S, Andreas S- Eirik B, Magnus H, Espen J, Mejid- Frode, Christian. Innbyttere: Trygve, Atle og Nedvin.

1. omgang var av god kvalitet. Vi kjører over Røa fra første stund og skaper masse store sjanser. Ifølge rapportene kunne det ha stått hele 3-4 til Fagerborg etter de første 25 min. Det blir dog med det ene målet til pause. Frode fikk gleden av å sette dette inn etter fint forarbeid av Christian. Både Bakka og Christian måtte ut med strekk i løpet av 1. omgang.

2. omgang ble mer rotete og ustrukturert. Presset ble plutselig veldig individuelt igjen og dermed fikk Røa bedre muligheter til å spille seg ut. Vi er likevel vassere og er det eneste laget som produserer sjanser. Frode setter inn 2-0 målet midtveis etter en stygg feilpasning av en Røafosvarer. Røa ypperer seg litt innimellom men selv mot et halsløvt Fagerborglag (fraværende midtbane defensivt og delvis slurvete forsvarsspill) klarer de ikke å komme til sjanser. 12 min før slutt får de dog en redusering. 3 Røaspillere står i offside og Fagerborg lar en Røaspiller få løpe igjennom etter gjennomspillet. Alene med Alex påfører Røaspilleren oss vårt første spillemål bakover i høst (da ser vi bort i fra målene mot Ullern samt at de 4 andre målene vi har sluppet inn har vært 3 straffer og en corner). I protestene pådrar Espen seg et gult kort og må sone neste kamp. I perioden før baklengsmålet var det mye slurv og sånn sett var det ingen overraskelse at vi til slutt ble straffet.

De siste 10 min tar vi oss sammen igjen og i det 84 min tråkler Magnus H seg igjennom og fastsetter sluttresultatet til 3-1 og med det en ny fortjent 3 poenger.

Med den 5 seieren på rad må vi vel kunne sies å være et av formlagene i avdelingen. Greit nok å vinne 3-1 over Røa på en middels dag. Synd med strekkene og karantenen da vi alt har ny kamp igjen til lørdag. Vinner vi den er vi definitivt ute av noe nedrykksstrid og slik det ser ut nå har vi vel alt 8 tær i neste års 3. div også.