15.06.08 - Lørdag ble det nok et tap i 3.div.

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Jun 2008

Etter å ha styrt spillet og kjørt fullstendig over hjemmelaget i de 65. første minuttene taper vi til slutt 3-0 mot Lille Tøyen. 1. omgang endte med 6-2 i sjanser til oss og 1 mål til hjemmelaget (på deres første sjanse etter et kvarter). De første 20 av 2. omgang fortsetter unggutta å løpe over Lille Tøyen, men da 2-0 kommer i det 65. minutt går rullegardinen ned igjen og vi skal være fornøyde med at det ikke ble flere baklengs.

Fagerborgs lag: Kamal- Aleksander, Andreas, Christian, Tommy- Pål, Philip, Trond, Jounes- Carl, Chris. Innbytter: Jamal.

Etter en treningsuke med enda flere skader stilte vi med tidenes yngste Fagerborglag. Forventningene var derfor noe moderate inn mot kampen. Unggutta dro dog til og i første omgang kjørte vi fullstendig over hjemmelaget. Med høyere intensitet og større løpskraft enn et mer voksent Lille Tøyen kom vi til en god del sjanser. Etter et kvarter var det dog hjemmelaget som puttet ballen i mål. I god balanse med både midtbanen og forsvaret lar vi et eneste løp få lov til å løpe igjennom etter at en ball blir tuppet i bakrommet. Resten av omgangen kjører vi kampen skaper en god del sjanser og har blant annet en stooor dobbelsjanse etter et mønsterangrep der Jounes først setter ballen i stanga og Chris returen på utsiden av mål. Omgangen ender med 6-2 i målsjanser til oss.

2. omgangen fortsetter som første. Vi er kvikkere i beina. Fortsetter med presset men lufta går ut av den berømte ballongen da Lille Tøyen setter 2-0 på en kontring etter 20 min av omgangen. På slutten ble det veldig hawai og store åpninger og vi skal vel være fornøyde med at det ikke ble flere enn 1 baklengs til.

Vi får håpe at vi klarer å mobilisere nok til at vi klarer minst 3 poeng til før ferien. Med så mye skader som vi har nå er det mange nye som får prøvd seg. Innsatsen har vært bra de 2 siste kampene men det er tydelig at vi mangler en del rutine og tyngde. Med den nye banen og langtidsskadene tilbake til høsten skal vi nok klare å snøre igjen bak og ta de nødvendige poengene.