20.09.08 - Tapsrekka fortsatte mot Oslo City lørdag ettermidag

Postet av Fagerborg Ballklub den 20. Sep 2008

Et influensaherjet Fagerborg ledet 2-1 med 10 mann til 10 min gjenstod av kampen. Da nettet Oslo City 2 kjappe, det siste på en klar offside situasjon og til tross for 2 store sjanser til oss på slutten tapte vi ufortjent en ny kamp.

Fagerborgs lag: Kamal- Andreas S, Ragnar, Andreas M, Espen M- Pål, Atle, Eirik B, Jounes- Morten H, Bjørn. Innbytter: Alex, Carl.

Med 7-8 mann ute ble det en del improvisering. Vi trøkka likevel til fra start og satte press på Oslo City som likte dårlig å ikke få tid med ballen. Det var likevel hjemmelaget som fikk de 2 første sjansene. Vi stod imot og før det var gått 10 min hadde vi også hatt 2 fete sjanser uten å få utteling. Spillet bølget frem og tilbake med gode sjanser til begge lag. Trøkket holdt vi oppe og skapte mye trøbbel for hjemmelaget. 1-0 kom på en lang ball i bakrom. 2 City spillere løp etter ballen, en offsideplassert og en ikke offside plassert. Den ikke offsideplasserte nådde ballen først og linjedommeren definerte da den andre spilleren 1 meter i fra som ikke delaktig i spillet, en meget tvilsom avgjørelse. 2 minutter etter utliknet vi. Bakka satte ballen i mål etter et frispark og litt klabb og babb i feltet. 2 min før pause fikk Kamal i buret marsjordre etter å ha vært utenfor 16 metern og tatt ballen med hendene. Dermed var vi nede i 10 mann hele 2. omgang.

2. omgang er det faktisk vi som dominerer. Tempoet er litt lavere, Oslo City har liten fremdrift og våre helter på midtbane og angrep jobber og skaper store problemer for serievinneren. Etter et kvarter skaffer vi oss et straffespark etter en hands i feltet og vi leder 2-1. Det resultatet står til 10 min gjenstår. Et meget slitent Fagerborglag klarer ikke å følge en mann som tråkker seg igjenom, skuddet går gjennom føttene på en av våre forsvarere og i mål. 3 min etter scorer Oslo City igjen etter at linjedommeren for ndte gang lot en offside passere. Vi har 2-3 meget fete sjanser helt på slutten, men resultatet ville seg ikke denne gangen heller.

Vi taper ufortjent etter en hel omgang med 10. mann. Men som mot Gruner sist kamp (da vi spilte 70 min med 10 mann), har vi nå fått trøkk i spillet. Vi løper mye mer, er aggressive og skaper masse sjanser. 3 kamper igjen og intet er slutt før siste fløyteblås er tatt i 2008.