30.09.08 - Solid 4-2 hjemmeseier i skjebnekampen mot Lille Tøyen

Postet av Fagerborg Ballklub den 30. Sep 2008

Bortsett fra det siste kvarteret i 1. omgang kjører vi over Lille Tøyen og vinner en meget fortjent seier. Den første halvtimen er bortelaget knapt over midten og vi burde ha ledet mer enn 2-0. Så sovner vi og inviterer bortelaget med i kampen med 2 lettkjøpte baklengs. 2. omgang er det press mot et mål og vi putter fortjent 2 mål de siste 20 min og vinner fortjent.

Fagerborgs lag: Alex- Ragnar, Magnus, Andreas M, Andreas S- Bjørn, Trond, Eirik B, Atle- Morten H og Frode. Innbyttere:Pål og Martin.

Vi startet med høyt press og hadde en meget fet sjanse allerede etter 1 min uten å få uttelling. De neste minuttene kommer vi oss til en del hjørnespark og presser på.1-0 kommer etter 13 min. Vi får et straffespark etter en hands i feltet. Andreas S setter den via stanga. 2 min senere får vi annulert et mål for offside. Allerede i det 20. min senere går vi opp til 2-0 etter et fint mål. Atle drar seg forbi på venstrekant og foran mål er det bare for Frode å bredsiden den inn. Vi fortsetter kjøret og skaper sjanser men nå har også Lille Tøyen våknet og gir oss en del problemer med kjapfoten sin på topp. Det siste kvarteret av omgangen er tempoet lavt, vi taper flere dueller og Lille Tøyen tar over. Reduseringen kom etter ca 32. min på en gjennomløping.3 min før pause blir det 2-2 etter et straffe som vel ikke kan diskuteres. Minuttet etter er vi heldige som ikke ligger under 3-2 til pause etter en ny gjenomløping. 2-2 til pause.

2. omgang starter også litt nølende men etter 10 min er vi i gang igjen. Tempoet er flere hakk høyere og vi maler og maler mot bortelaget- som på sin side er farlige på kontringer. Sjansene kommer og vi er nære på en rekke ganger. 3-2 målet lar dog vente på seg helt til det 27 min. Trond sender avsted en hard markkryper etter en retur på en korner. Ballen finner et hull i det tettpakkede feltet og havner i nota. 5 min senere går vi opp i 4-2. Martin skjærer inn i banen og sender en ball i bakrommet der Morten kommer i hundre og setter ballen til side for keeper. De siste 10 min blir det litt Hawai. Vi har gode muligheter for å øke ledelsen og Lille Tøyen skaper også noen farligheter. Det ender likevel med 4-2.

Med de fleste spillerne tilbake fra diverse forfallsgrunner, høstmørkt og Tørtebergs store flater å boltre seg på er vi flere hakk bedre enn Lille Tøyen. De siste kampers nesten opplevelser begynner å sette seg og når vi klarer å senke skuldrene, få fart på kula og til og med score mål er vi mer enn gode nok for 3. div. Dette må vi dog bevise også i de 2 siste kampene for at Fagerborg i 2009 skal gå på sin 13. strake 3.div år.