04.10.08 - I en thriller av en fotballkamp drar Fagerborg til slutt det lengste strået og vinner 4-3 hjemme over Jutul.

Postet av Fagerborg Ballklub den 4. Okt 2008

Vi er klart best i hele kampen bortsett fra de siste 10 min av 1. omgang, men vi gjør det veldig spennende med å forære Jutul noen meget lette mål. Innledningsvis gjør vi det vanskelig med å gi Jutul 1-0 allerede etter 2 min på en kjempetabbe. Vi utlikner etter 18 min som står seg til pause. 2. omgang presser vi på mens Jutul ligger bak og kontrer, noe de gjør bra. 5 mål blir satt i 2 omgang- 3 av Fagerborg og 2 av bortelaget og til slutt tok vi 3 nye velfortjente poeng.

Fagerborgs lag: Alex- Ragnar, Magnus, Andreas M, Andreas S- Bjørn, Trond, Eirik B, Atle- Frode, Morten H, Innbyttere: Christian og Pål.

Vi trår til fra start men får ikke helt til det samme presset som mot Lille Tøyen. Jutul går opp i 1-0 allerede etter 2 min på en real gavepakke. Et løst tilbakspill fra midtbanen gikk rett i bena på spissen som hadde små problemer alene med keeper. Vi blir litt sjokka av dette og det tar litt tid før vi kommer i gang. Etter 10 min begynner vi å produsere sjanser og utlikningen kom etter 18 min. Bakka snapper en ball på midten som han sender videre til Morten som fra skrå vinkel sender ballen inn foran mål der Frode har en lett jobb med å sette den. Vi fortsetter å trøkke bortelaget tilbake, skaper noen sjanser men vi er ikke helt på hugget alle mann. Jutul har lite å bidra med, de er stort sett farlige på kontringer og døballer og når vi slurver. På slutten av omgangen får vi igjen en downperiode men omgangen ender med 1-1.

I 2. omgang skrur vi opp tempet et lite hakk og den er ikke Jutul med på. Vi klarer dog ikke å skape de store sjansene og kalddusjen kommer på en kontring etter 7 min. Jutul avklarer på en corner, vi er i balanse og vinner avklaringa men roter det til i 2. trekket. Dermed kommer 5-6 Jutul spillere på en overgang mot et sovende Fagerborglag og igjen ligger vi under. En ny tabbe samt slett kollektiv innsats for å demme opp for problemet holder ikke!! Bare 5 min etter er vi ajour. Vi trøkker på ved et innkast, etter litt frem og tilbake havner ballen hos Trond inne i feltet og han får retta opp fadesen fra 1. omgang. Vi fortsetter å eie kampen og midtveis i omgangen går vi opp i en 3-2 ledelse. En ny døball fra Atle og Bjørn kommer som vanlig i 110 og setter ballen i mål via keeper. Ledelsen holdt seg i 7 min før Jutul utliknet på en corner, nok en lett baklengs. I mellomtiden måtte både Morten og Magnus ut med strekk, så en liten periode spilte vi med 9 mann.

12 min før full tid setter vi vinnermålet. Et frispark blir tatt kjapt, ballen havner til slutt hos Frode via Bjørn og alene med keeper har han ingen problemer med å sikre 3 poeng. Resten av omgangen trekker vi oss litt tilbake og Jutul får låne ballen litt. Vi rir dog av stormen og vinner fortjent 4-3.

Spillemessig var dette et tilbakesteg fra forrige kamp. Vi scorer likevel 4 mål og er klart best spillemessig. De tåpelige feila må dog lukes vekk før siste og avgjørende kamp borte mot Røa. Nå har de også kniven på strupen så det blir vel alt annet enn lett. Utgangspunktet er som i de foregående matchene- bare seier er godt nok- og det er jo et game vi kan!!