13.05 - Lokomotiv Oslo - Fagerborg 4-1 (2-1)

Postet av Fagerborg Ballklub den 14. Mai 2009

Et heltent Lokomotiv Oslo kjempet Fagerborgskuta ut av stilen og vant meget fortjent oppgjøret på NIH krøllgress onsdag kveld!
Onsdagens kamp ble en meget trist affære sett med Fagerborgøyne. Et hardtkjempende Lokomotiv Oslo løp mest, vant flest dueller, skapte flest sjanser og vant til slutt meget fortjent! Fagerborg åpnet kampen klart best og gikk opp i ledelsen allerede i åpningsminuttene, i den påfølgende perioden hadde vi flere store sjanser og kunne faktisk drept kampen på dette tidspunktet. Men i stedet klarte hjemmelaget å kjempe seg inn i kampen og fikk utlikningen på sin første store sjanse. Resten av kampen bør glemmes så fort som mulig i Fagerborggarderoben. Lokomotiv var størst, sterkest og raskest kampen ut og fikk i tillegg en del goaler som burde ha vært avverget av målmannen. Et tamt og stillestående Fagerborglag må nå trene ekstra godt frem til kampen mot Oslojuvelene neste uke og så skal vi reise kjerringa med en enorm innsats i 90 minutter hjemme på Marienlyst!

Laget:
Christian Faye-Schjøll

Ragnar Puntervold - Magnus Kristiansen - Vegard Hauge - Alexander Cardo

Vedran Music - Eirik Bakka - Sigurd Thoen - Pål Nundal

Frode Marki - Atle Briseid (k)

Benyttede reserver:
Morten Hammerseng for Vedran Music
Andreas Skjørestad for Alexander Cardo

Mål:
0-1 - Pål Nundal

Gule kort:
Ingen

Puntervolds spillerbørs: (børs fra 1-10)
 Navn  Omtale  Karakter
 C.Faye  3 av måla hadde nok vært plukka på en god dag 3
 R.Puntervold  Stor tabbe på mål nr 3, uheldig med støting på mål nr 2. Har spilt bedre  kamper 3
 M.Kristiansen  Treg start igjen, til dels dårlig kommunikasjon med stoppermakker. Mye  involvert i 2.omg, men bruker for lang tid med ballen. Rydder ellers  greit 5
 V.Hauge Slet med støtingen i 1.omg, dårlig kommunikasjon med stoppermakker.  Grei 2.omg4
 A.Cardo Sliter med ball og valg mellom å støte og å falle. Blir preget av liten og  sein bevegelse hos medspillere fremover 3
 V.Music Klarer ikke å løse kantrollen taktisk og får dermed ikke utnyttet  løpskapasiteten. Stresser med ball3
 E.Bakka Grei 1.omg, kjører seg fast i 2.omg da rommene forsvant. 4
 S.Thoen Fagerborgs beste. Vil mest og tar tak, men resultatløst pga stillestående  medspillere.6
 P.Nundal Stillestående, utfordrer for sjeldent på yttersiden med ball i beina4
 A.Brisied Jobber en del, men har ikke toppformen og turboen inne ennå. 5
 F.Marki Sporadisk og tilfeldig jobbing. Utnyttet ikke de store rommene i 1.omg    eller var på alerten de gangene mulighetene bydde seg. Prøver å ta tak  i 2.omg, men da var rommene tettet igjen. 3
 M.Hammerseng  Vanskelig comeback med ikke-eksisterende mellomrom i 2.omg4
 A.Skjørestad Løser sakene greit 4

Kampen: Vi starter bra. Stor sjanse etter 30 sek og scoring etter 2 min. Kunne ha drept kampen etter 5min og enda litt senere. Lokomotiv spilte uten tempo og tro. Utlikninga gav dem tro og resten av kampen kunne de ligge dypt og kontre. Noe de gjorde bedre og bedre. Vi derimot kjører oss fast med labert tempo, alt for få samtidige bevegelser og store defensive tabber. 4 baklengs kunne god ha vært flere etter 2 omganger.

Godt å komme ned på jorda. Vi har hatt en nedadgående formkurve, men likevel vunnet greit. I går møtte vi veggen fortjent. Til og med storfavoritter må jobbe hardt for resultater, ellers blir man stående igjen som keisern uten klær. Honør til Lokomotiv som i 2.omg fremstod som et godt lag- fikk kampen inn i deres spor og pissa på oss. De blir ikke de eneste som kommer til å prestere 130% for å ta skalpen vår.

Fagerborgs kampterningkast: 1

Lokomotivs hjemmeside: Kampreferat