20.08 - Fagerborg2 - Driv/Enebakk 5-2 (1-1)

Postet av Fagerborg Ballklub den 20. Aug 2009

Fagerborgrekruttene fortsatte den gode trenden og vant fullt fortjent oppgjøret mot Enebakk. Etter en begredelig første omgang, satt ting bedre i andre og det var bare et spørsmål om hvor stor seieren ville bli Kampen åpnet i et pinlig labert tempo og liknet mer på 2.divisjon i klassen Menn-Veteran enn unge og spreke 5.divisjonsrekrutter. Etter et par missbrukte Fagerborgsjanser var det bortelaget som tok ledelsen etter en corner. Heldigvis fikk hjemmelaget ristet av seg sjokket og Christian Finstad hentet frem en perle av de sjeldne, klinka til med høyrebenet fra 20 meter og rettforbi en forfjamset keeper. Flere mål før pause ble det ikke.

Etter enn oppstramning i pausen fikk Fagerborggutta mer orden på sakene. Og fikk tidlig puttet på to mål. Dermed ble det bare et spørsmål om hvor stor seieren ville bli. Mirakler, vår egen utdyktighet og en overivrig dommer på offsideregelen gjorde sitt til at vi kun endte på 5 mål. Det burde minst ha vært 10!
Christian Finstad med flere fine kremmerhus i denne kampen