30.08 - KFUM2 - Fagerborg 3-1 (1-0)

Postet av Fagerborg Ballklub den 7. Sep 2010

På årets tredje forsøk lyktes det KFUM-rekruttene å senke Fagerborg. Etter banespillet en helt fortjent seier, men sjansemessig var kampen meget jevn!

Spillerbørs klar!
Kampen: Kampforløpet ble som forventet. Kåffas unge ballsikre spillere trillet ball uten å skape mye. Får sitt første mål etter 27min på en corner på deres første sjanse. Vi har en gylden mulighet alene med keeper rett før pause, men lyktes ikke. I andre omgang endrer vi formasjon, presser høyt og skaper et stort trøkk på hjemmelaget. Vi får en rekke nestenmuligheter, men ballen spretter ikke vår vei og da hjemmelaget kontrer og scorer mål nr2 på deres andre mulighet går lufta litt ut av ballongen. Resten av kampen blir mye skiftende spill og initiativer fra begge lag. Vi brenner en ny 100% sjanse alene med keeper før hjemmelaget frisparker et skudd via muren og i mål. Reduseringen kommer 7 minutter før slutt og etter det har vi stort trøkk og en rekke sjanser, blant annet skudd på innsiden av stolpen, men returen går også i et Kåffabein. Alt i alt en middels kamp av oss mot et bra hjemmelag. Utrolig at dette laget ikke har tatt flere poeng..

Terningkast: 3

Spillerbørs:
 Navn  Omtale  Karakter
 C.Faye-Schjøll  Lite å gjøre i første. En god del på slutten av kampen der han er våken og god i sweeper/feltarbeid når resten av laget angriper6
 M.Kristiansen Trygg og god defensivt. Stort sett god kontroll. Kan bidra mer offensivt5
 A.Moen Solid jobb defensivt. Vinner de fleste duellene6
 V.Hauge Også solid. Vinner og bryter. Ruvende midtstopper6
 A.Karlsson Litt passiv i første. Mer aktiv i 2.omg. Stort sett greit5
 A.Briseid Jobber bra, men litt av og på med intensiteten i duellspillet5
 E.Bakka Den som er mest aggresiv i press. Vinner en del, men en del perioder også litt borte6