Pre-match info Fagerborg-Lyn

Postet av Fagerborg Ballklub den 9. Mai 2011

Tirsdag er det duket for årets store hjemmekampbegivenhet mot Lyn. Lyn har startet oppskriftsmessig med 3 seire mens vi har rotet fælt den siste måneden med både prestasjoner og en poengfangst under pari. Kampen har i siste liten blitt flyttet frem til 1830 både for at begge lagene skal få litt tid til å varme opp før kampen og pga det sikkerhets-/logistikkmessige med hensyn til et litt større forventet tilsig av (borte)supportere enn vanlig.

Fagerborgs laguttak vil først bli avklart etter kveldens trening. Av forsvarspillere er Anton Karlsson og Andreas "Læff" Bråthen fortsatt skada og høyst sannsynligvis uaktuelle. Christopher er bortreist og spørsmålstegn ved Alex Cardo som ikke fullførte forrige trening pga en dårlig ankel.

Fremover på banen er situasjonen med hensyn til skader og tilgjengelige spillere bedre og hvilke spillere vi velger vil avhenge av både formasjon og taktikk. Atle Briseid er bortreist og Frode Marki (fortid i Lyn- for ca 20 år siden) har pådradd seg en ny skade slik at vi vet at de ikke er aktuelle.

Som en liten men gammel og ærverdig klubb med minimale ressurser, (budsjettet vårt for 2011 er på ca. 100 000 kr samlet inn fra drøyt 20 spillere) har vi klamret oss fast til dette nivået (les 3. div) de siste 15 åra. Selv om det er tidlig i sesongen og vi som vanlig på denne tiden har rusk i forgassern med mange nye spillere og en del prøving og feiling, bør vi kunne by storfavoritten på en real kamp med full skjerping og innsats fra de involverte.

Lyn har i løpet av vinteren samlet i sammen en stall med 2. div kvalitet og jobber systematisk for å komme seg tilbake til toppen av norsk fotball. Entusiasmen og energien som både klubben og supporterne deres viser vitner om en klubb som både vil og kan. Ferden tilbake til norges toppen vil nok gå fort for dem, men i morgen er det uansett vår oppgave å gjøre den veien litt vanskeligere- vi trenger poeng.