Seier 9-1 mot Lunner fredag kveld

Postet av Fagerborg Ballklub den 24. Mar 2012

Divisjonskollega Lunner fra indre østlandet hadde tatt turen til tigerstaden fredag kveld og ble sendt hjem mørbanket med 9 baklengs i kofferten. Lunner startet kampen friskt og var best de første 15 min, men da Fagerborg først scorte 1-0 etter ca 18 min kom målene som perler på en snor. 5-0 etter første ble til 9-1 ved kampslutt. En god kamp fra oss med høyt balltempo og fine scoringer.

Fagerborgs lag: Tom Eric- Erik, Andreas, Mads, Vedran- Jimmi, Stig, Andrés, Terje- Bendik, Claudio. Innbyttere: Gustav og Ragnar.

Bortelaget startet friskt og holdt vel så stort tempo som oss innledningsvis. Vi sleit litt med å komme tidlig og høyt nok opp i press. Lunner fikk kampens først sjanse etter 7 min, men Tom Eric var raskt nede i lengste hjørnet og fikk slått ballen utenfor. Claudio hadde så et par store sjanser etter 12 og 14 min før første ballen lå i nota etter 18 min. Bare 4 minutter senere la samme mann på til 2-0 og resten av omgangen ble et stormløp mot Lunner målet. Gjennom aggressivt press fikk vi mange gode overganger eller vi tvang Lunner til å slå langt og rett inn i sekken vår. Andrés, Bendik og Terje satte inn nr 3, 4 og 5 og bortelaget var helt knekt etter ca halvtimen. En god omgang med høyt balltempo, gode løp og etter hvert gode kombinasjoner. Noe småruskt bakover men Lunner fikk bare den ene sjansen samt et par halvsjanser i løpet av de føste 45 min.

I 2. omgang sleit vi mer med å fortsette finne de gode åpningene. Lunner hadde samlet seg litt og jobbet bedre samlet. Etter hvert kom dog kvalitetsforskjellene frem og vi skapte en rekke sjanser men sleit med uttelingen. Først 20 min før slutt la vi på til 6-0 etter en spansk frekkis av Andrés. Bare minutter senere fikk Lunner sitt trøstemål og eneste målsjanse i 2. omgang etter en liten blunder bak. De siste 15 min ble tempoet skrudd opp igjen og 3 nye mål ble satt av henholdsvis Andrés, Bendik og Terje mot et helknekt Lunner lag.

En liten ketchup-effekt i nest siste treningskamp var godt å få etter en del traurige resultater i vinter. Vi virket friske i beina. Mange ville vinne og det ble jobbet såpass hardt at vi knekker Lunner tidlig i første omgang. Når så åpningene kom gikk ballen fort fra mann til mann og vi så plutselig ut som en opprykkskandidat igjen. Bra kamp fra mange. Andrés sprudlet (også på banketten senere på kvelden) med 3 mål og virker nå godt trent. Claudio viser at han er et reellt alternativ på topp og Stig byr fortsatt opp til dans når unngutta bare har gode løp rundt. 1 baklengs var et for mye men vi gir tross alt motstanderen svært få sjanser i løpet av 90 minutter- så det er jo og en forbedring.

Lokomotiv neste uke vil gi en større pekepinn på om skuta begynner å komme på rett kjøl igjen.