Nytt poengtap på hjemmebane med 1-1 mot Grorud 2

Postet av Fagerborg Ballklub den 2. Mai 2012

Det ble til slutt et skuffende resultat hjemme mot Grorud 2. Vi putter 1-0 etter 1 minutt, men går så i bortelagets felle. De brukte ethvert frispark og innkast til å trekke ned tempoet og vi la oss på nivået. Grorud satte 1-1 5 min før pause på deres eneste sjanse i 1. omgang. I 2. omgang kjører vi kampen og skaper flust med sjanser uten å score og til slutt kunne Grorud like godt ha ranet med seg alle poengene da de fikk 2 muligheter fra straffemerket på slutten.

Fagerborgs lag:Tom Eric- Lars Jacob, Andreas, Erik, Pål- Vedran, Andrés, Stig, Terje- Bendik, Claudio. Innbyttere: Lars og Albert.

Vi startet kampen bra med et tidlig mål og setter press på bortelaget de neste minuttene også. Grorud brukte et hvert stopp i spillet (og de var det mange av) til å drøye tiden fra første stund og dermed ble det elendig tempo i kampen. Vi la oss dermed på det nivået og da begynte feilpasningene og frustrasjonen over egne dårlige prestasjoner å bre seg. Vi fikk enda en stor sjanse med Bendik men det var bortelaget som fikk det neste målet 5 min før pause da vi sov på venstresiden i forsvaret og en enslig svale smøg seg inn på blindsiden. Like før pause hadde vi en ny stor sjanse da Andrés avsluttet fra 15 meter men Groruds keeper fikk så vidt en hand på ballen før den snek seg inn i hjørnet.

Tordentale i pausen og mye bedre trøkk i 2. omgang. Det tar litt tid før vi begynner å skape sjansene, men da de kom ble det mange. Vi trøkket bortelaget tilbake på banen og jevnt og trutt kom sjansene. Lars kom inn og med det fikk vi større fart på topp. Likevel, de store sjansene ble ikke satt. Enten gikk de utenfor eller så rett på keeper. Til og med 2 mann alene med keeper ble misbrukt. Etter som vi misbrukte våre sjanser ble Grorud fikk bortelaget større og større håp om et resultat. Og deres kontringer ble mer og mer farlige og 7 min før slutt glipper det igjen og angrepet ender med straffe. Tom Eric redder denne men linjemannen mener han bevegte seg for tidlig og omstraffe. Denne går i stanga. På tampen har vi så enda 3 store sjanser men både roen og dyktigheten foran mål ble vi forsvant etter som vi ble mer og mer desperate etter et mål. Da Vedrans siste forsøk gikk i tverleggeren og ned på streken var det utgjort.

Dermed har vi tapt 5 poeng på de 2 første hjemmekampene. Vår dårligste kamp til nå og utrolig irriterende at vi gjentar det samme som vi gjorde i hele fjor vår. Uansett motstander så tilpasset vi oss deres tempo og synes det var behagelig. Grorud var nonsjalante og sløve fra starten og det skulle vi ha utnyttet. Når de først fikk spilt seg varme var de ikke uten kvaliteter og gav oss trøbbel. 2. omgang er vi klart best men når vi ikke putter åpner det seg alltid muligheter for motstanderen til å straffe oss. Noe de nesten gjorde. Vi får bare lære fort og gjøre oss klare for neste kamp. Det gjenstår 19 kamper før fasit foreligger.

En skjennepreken til Andrés og Tom Eric som prater på seg gule kort. Det har vi ikke råd til.