Fortjent stortap 6-1 borte mot Oppsal

Postet av Fagerborg Ballklub den 8. Aug 2012

Det begynte så bra. 1-0 til Fagerborg etter 30 sek. Nesten 2-0 minuttet etter da en lobb over keeper ble reddet på streken. I første omgang ligger vi defensivt og tett og skaper flest store sjanser. Helt på slutten av omgangen begynner det å glippe, føst utlikning etter 35 min. Så 2-1 i det 44. minutt etter en stor tabbe og 3-1 minuttet etter. Fra å ha hatt et godt, men usikkert Oppsal lag i knestående, blir vi fraløpt og totalt rundspilt i 2. omgang. Med 4-5 av våre beste menn ute så vi ut som et sammenrasket og dårlig trent lag.

Fagerborgs lag: Jacob- Pål, Mads, Vegard, Alex- Erik, Vedran, Stig, Andrés, Frode- Claudio. Innbytter: Sindre.

1-0 etter 30 sek med Andrés. Nesten 2-0 minuttet etter. Vi ligger tett. Oppsal triller ball og kommer i liten grad igjennom. Vi er småfarlige på kontringer og produserer faktisk flest store målsjanser til tross for at det er få folk som blir med i angrep og mye balltap og svake pasninger. Oppsal utlikner etter en drøy halvtime. Så misser vi stygt rett før pause og psykisk deprimerte fullfører vi ikke omgangen og ligger under 3-1 til pause.

Det første kvarteret av 2. omgang er litt bedre. Andrés skaper noen gode muligheter nærmest på egenhånd. Etter et kvarter misser vi stygt igjen på en pasning høyt i banen og kontringen henger vi ikke med på og 4-1 til hjemmelaget. 5-1 litt det samme. Stygg pasningsfeil på egen banehalvdel som vi ikke klarer å reparere. 6-1 mot slutten da en Oppsalspiller danser seg forbi 5-6 fagerborgere som om de skulle være kjegler. 6-1 gav et riktig bilde av kampen.

Et tynt bemannet Fagerborglag viste seg dermed å være sjanseløse mot Oppsal. Når gutta sitter i sofaen i januar og bestemmer seg for å rykke opp kreves det en del mer commitment enn treningsoppmøte 1-2 ganger i uka og 6 uker sommerferie med innlagt uttøyning 2 ganger i måneden. Her var det ikke mange som hadde grunnlag for å følge med på 90 minutter med taktomslag. Heldigvis 10 kamper igjen mot mer jevnbyrdig motstand i Kurer, Sagene og Bygdø.