Nytt bortetap 1-0 for Fagerborg i første septemberkamp

Postet av Fagerborg Ballklub den 5. Sep 2012

Den vanlige høstflyten til Fagerborg lar seg vente på. Vi klarer fortsatt ikke å avgjøre de tette og tøffe kampene mot topplagene og slipper til slutt inn et mål på en døball 18 min før slutt. Vi har mange og store nok sjanser til å score, spesielt i første omgang. Kampen var tett og tøff der vi gjør en bra førsteomgang i sterk motvind og en dårlig 2. omgang i sterk medvind. På 7 forsøk har vi ennå ikke klart å vinne mot de 4 øverste lagene i avdelingen vår.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Mads, Ragnar, Lars Jacob- Vedran, Andrés, Petter, Claudio- Bendik, Lars K. Innbytter: Ole.

Første omgang var preget av sterk motvind og mange dueller. HS tråkket til i duellene og var energiske. Innledningsvis fikk de noen gode muligheter med at forsvaret somlet med å få vekk ballen og påfølgende tapte dueller. Gradvis overtok vi styringen og begynte så smått å produsere gode sjanser. Bendik, Lars, Andrés og Petter fikk utover i omgangen store sjanser, men litt for hete på grøten ble det intet resultat. Det siste kvarteret av omgangen hadde vi full kontroll og HS ble drevet på defensiven. Ting så derfor lyst ut inn mot 2. omgang og medvind.

2. omgang ble derimot mye tammere. Vi sleit nå mye mer i duellspillet, ble mer stillestående og begynte å slå mye langt i den leie vinden. HS var nå betydelig vassere på overgangene og vi gav vekk store rom med å stå høyt. Det virket som om mye av safta hadde gått ut av oss. Vi skaper likevel noen store sjanser, men fortsetter den leie tendensen med å være svært ineffektive. 18 min før slutt får hjemmelaget et billig frispark på hjørnet av 16. Serven går mer eller mindre direkte i mål gjennom klyngen foran mål. Det siste kvarteret får vi ennå et par gode muligheter men bommer på ball få meter fra mål. Muligens spillte vinden oss et puss i de tilfellene. Dermed ble det 1-0 tap og delvis hektet i fra de 4 topplagene.

Innsatsen er bra, men vi klarer ikke å bikke de jevne kampene i vår favor. Vi løfter oss tempomessig i fra det nivået vi ligger på når vi møter bunnlagene (som vi jo slår til slutt), men det er påtakelig at mot de 4 beste lagene i avdelingen (7 kamper så langt) har vi plukket 2 poeng. Forhåpentligvis lar den begredelige statistikken være en spore til litt ekstra  innsats de siste 6 kampene.