Poeng tap hjemme mot Kurer 1-1

Postet av Fagerborg Ballklub den 12. Sep 2012

Vi leverer en ny meget ujevn kamp hjemme mot Kurer. En dårlig første omgang med 0-1 ble avløst av en mye bedre 2. omgang. Vi kjører da over bortelaget men får bare med 1 poeng etter en ny kamp med fryktelig dårlig effektivitet. Vi sliter fælt med å score på sjansene våre. Det er positivt at vi hver eneste kamp skaper 2 siffrede antall sjanser, men vi må bedre effektivitet.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas, Ragnar, Alex- Øystein, Vedran, Petter, Lars- Lars, Bendik. Innbyttere: Frode, Ole, Albert.

Vi skulle legge oss høyt og presse aggressivt men det klarte vi ikke. Kurer klarte da ganske så lett å legge opp kontringer og true forsvaret. Vi holder ikke høyt balltempo, ender da opp med å slå langt med mye dueller og balltap som resultat. Kurer scorte målet sitt på en corner etter et kvarter. De hadde også en i stanga for åpent mål etter en kontring. Vi fikk også et par store sjanser, men velger dårlige løsninger på gode muligheter.

2. omgang kjører vi over bortelaget fra start til slutt. Vi kommer ofte rundt på kant. Spesielt Lars J dro på mange løp. Trøkket var bedre og vi skaper etter hvert mange og gode sjanser. Effektiviteten fortsatte dog å være lav og vi blir veldig prega med høye skuldre og dårlige taktiske valg når mulighetene kom. Vi har virkelig mye å gå på når det gjelder å velge riktig tidspunkt å avslutte på og når vi skal spille fri bedre plasserte medspillere. Til slutt får vi reduseringen ca 15 min før slutt. Det siste kvarteret kjører vi på for å få seiersmålet men lykkes ikke til tross for stangskudd og andre gode muligheter.

Vi har fortsatt 5 kamper igjen for å kunne forsvare 3. plassen i fra i fjor.