Seier 2-1 mot Rommen torsdag 14/2

Postet av Fagerborg Ballklub den 15. Feb 2013

I en litt rotete kamp med mange dueller tar vi til slutt en fortjent 2-1 seier mot et Rommenlag som gav oss kamp helt til slutt. Vi lager 2 mål i midten av 1. omgang etter en hektisk start, og har stort sett god kontroll resten av kampen. Vi får en del bra muligheter i 2. omgang også, men er ikke vasse nok foran mål. En typisk sliteseier på en dag med en del lugging i flyten. Uansett, hverdagskampene (som det er flest av) er de viktigste å vinne.

Fagerborgs lag: Sindre W- Ragnar, Andreas, Vegard H, Erik- Vedran, Petter, Eirik B- Tor, Vegar E, Lars K. 2. omgang: Øystein, Mats L.

På et praktfullt anlegg med lite lys og mørk ball var det flere enn de med begynnende grå stær som sleit med å se ball og annet. Rommen gikk i strupen på oss- stod høyt og vi ble for stillestående og upresise til å straffe dem. De første 20 min var hektiske med masse balltap begge veier. Gradvis begynte vi å skape sjanser. Vegard satt 1-0 etter en rask gjennomspilling (Petter) da vi bryter ball/bein på midten (Ragnar) mens Rommen er på vei ut. Lars setter 2-0 etter gjennombrudd og presist innlegg fra høyrekant Tor etter ca 30. min. Rommen skapte noen farligheter på en rekke døballer inne på hver egen halvdel. Men denne gangen er vi nøyere i markeringer og ble ikke straffet. Det siste kvarteret styrer vi spillet bra og får til litt mer strukturert fotball, dog uten å få ytterligere uttelling.

I 2. omgang legger Rommen seg lavere og satser mer på kontringer med en ny spiss med bra trøkk i seg. Vi styrer stort sett greit og skaper jevnt og trutt bra med muligheter innenfor motstanderens 16meter. Skuddtrening bør stå på programmet neste uke. Bakover er det stort sett god kontroll. Rommen fikk en stor sjanse på gjennomløpning der vi er litte granne for trege med å ta ut farlig rom, men skuddet gikk like utenfor. Døballene blir rensket unna. 3 min før slutt kom reduseringen på en god prestasjon og hardt skudd fra deres spiss, men som vi likevel burde ha unngått  (som jo de fleste baklengs burde bli). Vi ror det greit i land til slutt.

En del lugging i spillet. Med mye omrokkeringer i 2. omgang og litt uvante posisjoner klarer vi ikke helt å ta fullstendig kontroll på kampen slik fysikken vår burde tilsi. Defensivt er vi tettere i duellene og unngår baklengs nesten helt ut. Rommen var et helt greit 4. div lag og fin matchtrening.