Seier 2-1 mot Gruner tirsdag 9/4

Postet av Fagerborg Ballklub den 9. Apr 2013

Vi drar i land en 2-1 seier over Gruner på Dælenenga kunstgress tirsdag kveld. Lars K scorer begge målene i 1. omgang etter 2 gode prestasjoner. Gruner scorer det eneste målet i en stort sett rotete 2. omgang.

Fagerborgs lag: Jakob- Erik, Andreas, Bendik, Vedran- Eirik, Petter, Øystein- Tom Ø, Lars K, Ole. Innbyttere: Vegard H, Kim, Tor og Martin.

Vi er ikke helt med på notene i starten og misser grovt i forsvaret de første minuttene og Gruner skaper de første 2 sjansene. Etter 10 min ta vi gradvis over spillet og spiller tidvis bra fotball. Lars setter 1-0 etter 15 da han jagger en tapt ball som Gruner likevel roter bort. Bra jobba. Samme mann lager 2-0 etter en halvtime da han tar ned en ball på brystet inne i feltet. Vi er vel også nærme 3-0 før halvtid- men omgangen ender 2-0.

2. omgang starter litt som første med et jagende hjemmelag- men i denne omgangen er det trygt defensivt og aggressivt forsvarsspill. Gradvis løper Gruner fra seg og vi overtar igjen uten å skape med enn 2-3 gode sjanser blant annet på døballer. Reduseringen kommer etter ca 25 min av omgangen der vi gjør en stygg posisjoneringsfeil på venstresiden. Gruner får til et viss trykk på slutten uten å score. Vi har mange gode overgangsmuligheter på slutten, men velger mye vanskelige løsninger og klarer ikke å straffe hjemmelaget ytterligere.

Offensivt lugget det denne kampen mens defensivt satt ting bedre etter en svak innledning. Godt fornøyd med duellspillet der mange trøkket til og var bra på alerten.