Seier 3-1 mot Manglerud Star lørdag formiddag

Postet av Fagerborg Ballklub den 13. Apr 2013

Vi leder 2-0 etter en tett og god 1. omgang der vi vel alt i alt hadde litt større trøkk enn et bra MS lag. I 2. omgang var både tempo og kvalitet mye dårligere med større avstander og mye slurv fra begge lag. 3-0 kom midtveis på et selvmål og reduseringen minutter før slutt. God matchtrening for alle involverte mot et fysisk godt rustet lag.

Fagerborgs lag: Sindre- Martin, Ragnar, Vegard H, Vedran- Kim, Patrick, Eirik- Tor, Lars K, Frode: Innbyttere 2. omgang: Øystein, Bendik, Erik, Ørjan.

MS startet best og gikk rett i strupen på oss. De fikk også den første ballen i mål allerede etter 6 min som ble annulert for offside. Gradvis kom vi inn i kampen og tok over mer av banespillet. Det meste foregikk på midten med intense dueller og tett spill. Lars satte sin 2. store sjanse på en heading etter ca et kvarter. Utover i omgangen skapte vi jevnt og trutt gode muligheter og etter ca. halvtimen satte Kim et frispark rett i mål fra 25 meter. Bortsett i fra farlige døballer fra MS side var vel Fagerborg nærmest det tredje målet det siste kvarteret (et annulert mål også) av omgangen- selv om det vel hadde vært i overkant ut i fra banespillet.

I 2. omgang gjør begge lag en del bytter og nivået falt betraktelig. Vi har god kontroll bakover bortsett fra på døballer der fysisk store MS spillere dominerte. Offensivt skaper vi nesten ingenting i 2. omgang. Spillet bølget dog frem og tilbake mellom 16 meterne. 3-0 kom på et selvmål 20 min ut i omgangen. Tor setter et innlegg fra kant i tverleggern og en MS spiller slenger ut et bein og sender den tilbake i eget mål. Minutter før slutt faller vi ikke tidlig nok og reduseringen kom.

Godt fornøyd med et bra resultat mot ambisiøse Manglerud Star som sikter mot 4. div og vel har gode forutsetninger for å klare det. Vi bytter 8 mann i start11ern fra tirsdagens kamp og ser fortsatt ut som et godt 4. div lag. Det gir oss mange opsjoner når serien nå starter til tirsdag og kampene kommer på løpende bånd. Vi fikk trent på duellfotball på en forholdsvis liten bane som en god forberedelse til tirsdagens serieåpning mot Heggedal. Deffensivt ser vi bedre ut nå etter 2 uker med intensiv forsvarsdrilling. Ellers gjør Kim en god kamp og melder seg kraftig på.