Ny sliteseier i 4. div etter 2-1 mot bunnlaget Teisen.

Postet av Fagerborg Ballklub den 5. Jun 2013

Vi tar vår 4. strake hjemmeseier med å slå Teisen 2-1 på Frogner stadion. Bortelaget hadde så langt bare skaffet seg 1 poeng på 7 kamper og vi brukte ikke lang tid til å skjønne hvorfor. 1-0 etter 2 minutter. De neste 20 minuttene skapte vi mange store sjanser, før 2-0 etter ca en halvtime. Svake Teisen fikk en sjanse i hele 1. omgang og den kom 5 min før pause . 2-1 til pause og etter kampslutt etter en veldig svak 2. omgang der vi riktignok skapte 3-4 store sjanser uten flere mål.

Fagerborgs lag: Sindre- Mads, Andreas, Ole Marius, Lars J-Vedran, Petter, Mats L- Vegar, Lars K, Ole. Innbyttere: Tom Ø, Martin, Erik.

Hele 6 ustkiftninger i 11 elvern måtte vi tåle til denne kampen. I utgangspunktet skulle ikke dette svekke oss nevneverdig da solide folk kom inn- men litt usikkerhet med tanke på spillrytme blir det likevel. Det skulle likevel vise seg at utgangspunktet var godt nok. Et uorganisert Teisen lag ble tatt på senga med en gang med direkte spill. 1-0 kom allerede i åpningsminuttene satt inn av Mats etter en lang ball i bakrom fra Mads. Vi fortsatte å produsere sjanser på løpende bånd og det burde ha stått 4-0 etter 20 minutter mot et svakt Teisen lag. Men når sjansene ikke blir satt og energien gradvis blir svakere kom Teisen med i kampen utover omgangen. Vi rekker å score et mål (Lars K) til etter ca 25 min på en gedigen keepertabbe. Det siste kvarteret av omgangen blir kaotisk og Teisen får til slutt en sjanse som de selvfølgelig setter.

2. omgang blir jevnspilt med mange dueller på midtbanen. Vi har bedre rytme i forsvarsspillet og Teisen skaper absolutt ingenting før et skudd på corner helt på slutten. Vi skaper en del flere sjaner på kontringer, men setter ikke flere mål. 2. omgang var som helhet fryktelig svak med null rytme, minimal sammenheng mellom pasning og løp. Vi sliter fortsatt fælt med å få til konstruktivt spill i kamper der vi skal holde på ballen og styre spillet. Bevegelse uten ball er rett og slett for dårlig og vi bruker for lang tid til å reorientere oss i posisjonene når spillet endrer seg.

Vi er likevel litt i flyt med å skaffe oss 3 poeng på en svak dag- selv om det var mot et svakt lag.