Seiersrekken ble brutt mot Oslojuvelene med 4-1 tap

Postet av Fagerborg Ballklub den 29. Jun 2013

Fagerborg tapte til slutt 4-1 mot Oslojuvelene. Resultatet lyver, men alt i alt ikke helt ufortjent at vi ikke får med oss poeng. Jevnt spillemessig men OJ skapte flest sjanser. Oslojuvelene gikk opp i 1-0 etter 1 minutt med en gavepakke fra Fagerborgforsvaret. 2-0 kom et kvarter ut i 2. omgang. 15 min før slutt kom reduseringen og de siste minuttene presset Fagerborg hardt på for 2-2. I stedet for utlikning kom en kontring 2 min før slutt som resulterte i straffe og 3-1. På overtid en ny kontring og 4-1.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Andreas, Bendik, Erik- Vedran, Eirik, Petter, Terje- Lars K, Tom Ø. Innbyttere: Vegard, Kim, Vegar E.

Et nesten fulltallig Fagerborg lag stilte optimistisk til kampen selv om vi var fullt klar over at et lag som har tatt 6 seire på rad måtte ha kvaliteter. Vi får en forferdelig start på kampen med et baklengs i de første minuttene etter en stygg miss i forsvaret. De neste 15 minuttene ble kaotiske med dårlig rytme fra vår side, spesielt i forsvarsarbeidet (når støter vi opp i angriper?/når er det naturlig å falle?). OJ er i denne perioden nærme å øke ledelsen. Midtveis i omgangen tar vi mer og mer over og gradvis kommer vi nærmere utlikning uten egentlig å sette deres målmann på de helt store prøvene. Store rom og muligheter var det- men ingen flere mål i 1. omgang.

I 2. omgang er Fagerborg det førende laget spillemessig, men fortsatt uten å skape de helt store sjansene. Vi klumper oss for mye i midten og skal på død og liv drible oss gjennom 3 mann i stedet for å sette hverandre opp tidlig med kombinasjoner og påfølgende løp. Vi får mer vingspill med Ole og Vegard på vår venstre side utover i omgangen. Utlikningen kom ikke og OJ går i stedet opp i 2-0 på en døball etter et kvarter. Som mot Grei siste uke følges ikke løpene helt inn på døball og en OJ spiller får gå opp og heade inn 2-0 helt alene fra 3 meter. Vi bruker noen minutter på å komme oss og etter hvert har Fagerborg et stort trøkk på hjemmelaget. Reduseringen kom på en døball ca 15 min før slutt. De neste 10 minuttene presser vi på for enda et mål og er nærme et straffe da Kim ble lagt i bakken inne i feltet. Straffen skulle istedet OJ få få minutter før slutt på en kontring. Brudd på midten og ball i bakrom ble vi ikke observante på og mannen igjenom ble felt av vår keeper og et korrekt straffe. 5 min på på overtid enda en kontring og 4-1. Minikollaps på slutten og ingen poeng fra denne kampen.

Vi spiller igjen en jevn kamp, men denne gangen var det motstanderen som hadde marginene med seg og vi som gjorde de grove feilene. Vi er ikke konsentrerte nok på baklengsene og slipper inn mål uten å bli utspilt. Offensivt klarer vi heller ikke å finne den gode rytmen mellom ballfører og bevegelsene rundt. Igjen kommer da spørsmålet om et minimum av treninger i mai og juni- litt for mange spillere har knapt vært på 4-5 treninger i løpet av disse 2 månedene. Fysisk står vi dog på og kjemper og slåss og innsatsen er det ikke mye å kritisere for.

Vegard kommer inn og gjør en god jobb på venstreback med god pasningsfot og driv i spillet. Det samme gjør Bakka med suvern kapasitet på midten.

Serien er rekord jevn og fortsatt er det 5-6 lag som kan klare å stikke av med 1. plassen i avdelinga. På grunn av jevnheten er det nok mest sannsylig at 2.eren i vår avdeling ikke plukker mange nok poeng til opprykk.

Viktig at fagerborgerne jevnlig går inn på vår nettside og sjekker der for info. Jeg har blitt frastjålet mobilen min med all kontaktinfo her i Brasil (etter en marerittaktig reise med forsinkelser, generalstreiker og ingen fremkommet bagasje) så evnt sms til meg blir ikke svart før 22. juli da jeg er hjemme igjen.

Mailadressen min er: rag-pun@online.no