Nytt tap på bortebane 3-0 mot Kolbotn

Postet av Fagerborg Ballklub den 14. Aug 2013

Vi taper til slutt fortjent 3-0 borte mot Kolbotn. Vi får en værst tenkelig start med et meget billig straffe i mot etter 3 min. De meste av 1. omgang blir vi springende imellom et ballsikkert hjemmelag som eide ballen. Vi skaper like mange store sjanser som hjemmelaget i 1. (flatterende nok), men denne gangen er det Kolbotn som er effektive og leder fortjent 3-0 til pause. I 2. omgang kommer vi mer med i spillet og trøkker på innimellom, men flere mål ble det ikke.

Fagerborgs lag: Jakob- Mads, Andreas, Bendik, Vegard H- Tom Ø, Mats, Petter, Kim, Ole- Vegar E. Innbyttere: Erik, Terje, Lars J, Martin.

Vi skulle ligge lavt mot et ballsikkert lag. Kolbotn trillet hurtig ball og allerede innledningsvis skapte de farlige situasjoner. Et straffe, av en den meget billige sorten, kom etter 3 min. Vi svarte nesten med en gang på en kontring som burde ha gitt 1-1, men deres keeper gjorde et tigersprang og reddet baklengset. Kolbotn eide ballen og fortsatte å sage seg gjennom våre 2 ledd med hurtig balltempo og bevegelser som skapte 2 mot 1 situasjoner, spesielt på vår venstreside sleit vi med å demme opp. 2-0 og 3-0 kom midtveis, og selv om vi skapte 2-3 meget store sjanser til på døball og kontringer ble vi mer eller mindre rundspilt av Kolbotn i hele 1. omgang og lå under 3-0 halvveis.

2 bytter i laget og mer fart inn. I 2. omgang henger vi mer med og lager en del gode muligheter, men vi lykkes ikke med å sette ballen i mål. Uavgjort i 2. omgang mot dette Kolbotnlaget er akseptabelt. De var gode - og holdt et godt nivå ferdighetsmessig.

Vi falt da ned på 5. plass med 4 poeng opp til første plass. Ingen tvil om at det blir et rotterace med 9 kamper igjen. Avdelingen er rekordjevn og det meste er åpent. Ingen lag kan forvente seg noen enkle kamper.